Enkele maanden geleden werd ik opgebeld door de Enigma. Ze vroegen mij of ik een gratis puzzelboekje wilde ontvangen, waarop een abonnement zou volgen dat ik binnen de 14 dagen kon opzeggen. Ze hebben het gesprek, dat ik daarmee akkoord ging, opgenomen. MAAR ik heb dit boekje nooit ontvangen, vorige week kreeg ik echter wel een factuur voor een abonnement van boven de 70 euro. Ik heb hen dan een mail gestuurd met de melding dat ik niet geïnteresseerd ben in dat abonnement. Dit was hun antwoord:
Geachte mevrouw,
Zoals we in het telefoongesprek, de bevestiging die wij per e-mail op 14-04-2014 om 12:21 uur (geopend) verstuurd hebben en de welkomstbrief bij het cadeau-exemplaar van 25-04-2014 hebben aangegeven kon het abonnement uitsluitend geannuleerd worden, als er binnen 14 dagen na 25-04-2014 zou worden opgezegd. In onze bevestiging staat ook vermeld dat u het ons binnen die 14 dagen moet laten weten als het exemplaar onverhoopt niet bezorgd is. Na die opzegtermijn starten wij met de voorbereidingen van de verzending van de volgende editie.
Omdat wij geen opzegging of melding van geen ontvangst binnen die 14 dagen hebben ontvangen, kunnen wij het lopende abonnement dus niet meer ontbinden. Na de beëindiging van uw abonnementsperiode op 04-12-2014 zult u vanwege uw opzegging geen edities meer ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma
Van die mail weet ik dus niets (ofwel is hij in het SPAM-vak terecht gekomen ofwel heeft mijn man hem verwijderd (wordt bij ons dan als gelezen aangeduid) ofwel is hij niet doorgestuurd).
Die begeleidende brief heb ik uiteraard ook niet gehad. Ik heb hen ook gemeld dat ik die mail niet aangekregen heb net als hun proefexemplaar. Daarop mocht ik van hen net dezelfde mail ontvangen als hierboven.
Nu is mijn vraag kunnen zij mij dwingen om dit te abonnement te betalen? Ik heb al gelezen dat zij snel deurwaarders inzetten. Hoe kan ik dit oplossen?
Dank bij voorbaat!
Met vriendelijke groeten,
Nele Geudens