ik wil mijn geld terug!!

roses
Topic Starter

ik wil mijn geld terug!!

#1 , 03 jun 2014 16:33

Dus ik heb mijn laptop voor de derde keer teruggekregen uit x en het werkt steeds niet zoals het zou moeten, er zijn nog steeds problemen.

1)Kan ik geen nieuwe laptop krijgen?? Heb ik daar geen recht op?

2)Zo ja op de eerste vraag, moet ik dan een cadeaubon accepteren? of mag ik mijn geld terugeisen?

Echt gefrustreerd!!! DERDE KEER KOMAAN!!!! Sinds februari heen en terug!! :cry:
Laatst gewijzigd door Vandebos op 03 jun 2014 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam bedrijf verwijderd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp

#2 , 03 jun 2014 17:55

Ik lees in je andere bericht dat je problemen had met 'youtube' en 'wifi'.

Het eerste probleem is in geen geval te wijten aan defecte laptop, maar eerder aan 'iets' dat je zelf op je laptop geinstalleerd hebt.
Wifi probleem 'kan' hardware gerelateerd zijn. Ik veronderstel dat je klaagt dat je wifi 'traag' is of connectie verliest.

In ieder geval is de winkel slechts waarborg verschuldigd op hardware problemen. Verder kunnen omstandigheden ervoor zorgen dat wifi ontvangst niet optimaal is (veel gewapend beton in huis, stoorzenders (microgolf oven, sommige tl-lampen, wifi van de buren,...). Indien je de home gateway van Telenet gebruikt, kan het ook dat het signaal gewoon niet sterk genoeg is voor jouw laptop (de home gateways van Telenet staan erom bekend geen optimaal signaal te geven).

Kortom: om op jouw vraag te kunnen antwoorden moeten we weten wàt precies het probleem is.

P.

roses
Topic Starter

#3 , 03 jun 2014 18:19

ja kijk mijn broer en zus hebben een apple laptop en als we ons laptop aan hebben is het altijd bij mijne laptop dat wifi weg valt terwijl zij nooit problemen hebben.
En wat betreft dat ik iets speciaals gedownload heb, ik heb al problemen met wifi toen ik net deze laptop had en niks gedownloadt had dus daaraan ligt het ook niet;

Reclame

roharro

#4 , 03 jun 2014 18:43

Dat komt omdat er in uw laptop een iets minder performante wifi-module zit in vgl met de laptop van broer/zus.
Ook alle auto's rijden niet even snel, maar dat valt niet onder de waarborg....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

puttemanp

#5 , 03 jun 2014 18:44

Dus, jouw wifi valt uit...

1) je vergelijkt 2 totaal verschillende technologieën (apple - pc)
2) Wellicht wordt telkens je de laptop op herstelling binnengeeft, in het herstelcentrum de wifi functionaliteit getest volgens de field test specificaties. Maw: kan de laptop connectie maken met het AP of de router, zo ja, wat is de signaalsterkte. Indien ok volgens specificaties stopt het verhaal hier

Er zijn zo veel factoren die ervoor kunnen zorgen dat een wifi signaal wegvalt (stoorzenders, overbezetting van het kanaal, kortere/kleinere antenne in jouw laptop tov. de apple laptop, afstand tussen AP/Router en laptop,...) dat een herstelcentrum énkel de test die ik bovenaan beschreven heb kan doen (en ja, daar hebben ze dus jouw password voor nodig, zie andere post). Signaalproblemen is nu eenmaal eigen aan wifi. Om de signaalproblemen op te lossen zijn er nieuwe wifi standaarden. Dit werkt meer dan behoorlijk, maar dan moeten natuurlijk zowel de laptop en de router/AP deze standaard ondersteunen. Meer nog, ook al ondersteund jouw router/AP deze nieuwe standaard, is het voldoende dat één van de toestellen deze standaard niet ondersteund, opdat de router/het AP terug zou vallen op een verouderde/minder perfomante standaard.

P.

roses
Topic Starter

#6 , 03 jun 2014 18:57

@roharro : maar als uw auto om de 5 minuten stilvalt hoort dat er ook bij?
mijn wifi valt om de 5 minuten weg, en dat is zo frustrerend.
mijn broer en zus hebben beiden apple, 1 apple kost 1200 euro en hun wifi valt nooit uit. en mijn sony vaio heeft 1300 euro gekost, dus 100 euro duurder en dievalt om de 5 minuten uit, ik heb een laptop gekocht om die toch de komende 15 jaar te gebruiken en als die om de 5 minuten uitvalt heb ik er ook niiks aan; mijn papa heeft een hp echt een oud model die kostte 800 en die valt ook nooit uit, we gebruiken allemaal dezelde wifi;

bambipower

#7 , 03 jun 2014 20:13

heb 4 vaio's... en mijn laatste, de vaio duo 13 had inderdaad ook wifi problemen. Maar een update van je driver lost alles op... check dus je 'vaio update' software

en euh... 15 jaar met een laptop? Succes :lol:

LeenW

#8 , 03 jun 2014 20:29

Als u verwacht 15 jaar met een laptop te kunnen doen, kies ik toch de kant van de winkel;)

zertyx

#9 , 03 jun 2014 20:32

Wifi problemen worden onder Windows 8 ook wel eens veroorzaakt door slechte (standaard) instellingen: kijk eens na of er geen energiebesparingsprofiel voor zorgt dat de wifi-kaart wordt uitgeschakeld na vijf minuten (zowel batterij profiel als netstroom profiel)

bambipower

#10 , 03 jun 2014 20:33

stuur eens door welk model sony vaio je hebt.... misschien kunnen we helpen

Voor mijn model, de vaio duo 13 staat de oplossing hier : https://us.en.kb.sony.com/app/answers/d ... 250,90778/" onclick="window.open(this.href);return false;

fieke0509

#11 , 04 jun 2014 09:15

@roharro : maar als uw auto om de 5 minuten stilvalt hoort dat er ook bij?
mijn wifi valt om de 5 minuten weg, en dat is zo frustrerend.
mijn broer en zus hebben beiden apple, 1 apple kost 1200 euro en hun wifi valt nooit uit. en mijn sony vaio heeft 1300 euro gekost, dus 100 euro duurder en dievalt om de 5 minuten uit, ik heb een laptop gekocht om die toch de komende 15 jaar te gebruiken en als die om de 5 minuten uitvalt heb ik er ook niiks aan; mijn papa heeft een hp echt een oud model die kostte 800 en die valt ook nooit uit, we gebruiken allemaal dezelde wifi;
15 jaar met een laptop? Droom verder, zal niet gebeuren.

En idd, wifi wordt fel beïnvloed door stoorzenders. Hier op mijn werk ook al veel problemen mee gehad en idd, we hebben een 25-tal laptops en het ene model gaat beter dan de andere op de wifi.

bambipower

#12 , 04 jun 2014 09:19

stoorzenders kan je verminderen door van kanaal te switchen... natuurlijk, als je door beton muren moet, dan neemt het signaal sterk af

roses
Topic Starter

#13 , 07 jun 2014 17:15

@bambipower: het is allemaal geupdate, maar ondervind nog steeds problemen.
@Leenw: ge zijt zeker een winkelbediende. (btw het gaat ook om hoe je met een laptop omgaat, ik ken iemand die ‘losse handjes heeft’, ja haar laptop is binnen een halfjaar kapot gegaan. En als ge ook zo iemand zijt dan kunde ook nie veel verwachten dat em lang meedoet & ik heb een laptop die de afgelopen 8 jaar goed zijn werk gedaan heeft en nog steeds doet.
@zertyx: verandert niks.
@fieke0509 en bambipower: het heeft niet te maken met stoorzenders omdat mijn broer en zus in dezelfde kamer zitten en zij hebben die probleem niet.
En de reparatiedienst heeft die ook al uitgetest, er zijn wifi-problemen door defect in toestel ofso, maar niet omdat er stoorzenders zijn.

Dus ik ben die vandaag voor de vierde keer gaan terubrengen en ik mag nu weer 3 weken wachten. Dus da spelletje is bezig van februari en we zitten nu in juni.

Mevrouw zei vandaag dat ze die weer ging opsturen en ik heb gezegd dat zij 3 keer de kans hebben om het op te sturen maar nu zegt mevrouw dat ze 3 keer de kans hebben om de hardware te veranderen en dat de hardware maar 2 keer veranderd is.

En mijn vraag was eerder:
1)Kan ik geen nieuwe laptop krijgen?? Heb ik daar geen recht op?

2)Zo ja op de eerste vraag, moet ik dan een cadeaubon accepteren? of mag ik mijn geld terugeisen?

roses
Topic Starter

#14 , 07 jun 2014 17:18

En blijkbaar staat sony vaio bekend met wifi problemen

http://community.sony.be/t5/pc-s-access ... -p/1326476" onclick="window.open(this.href);return false;

http://community.sony.com/t5/VAIO-Hardw ... 97/page/40" onclick="window.open(this.href);return false; (127 pagina's vol met klachten over wifi)

er bestaat zelfs een facebookpagina: https://www.facebook.com/SonyVaioFit" onclick="window.open(this.href);return false;

bambipower

#15 , 08 jun 2014 13:29

inderdaad, zeer vervelend... als ik de links zowat lees, zal er toch geen oplossing komen. Toch geen echt supergoede... Of u daardoor uw geld kan terugkrijgen, denk ik toch niet.

Ik zou in uw geval stoppen met sukkelen... en u een wifi usb adapter kopen van amper 15€
https://www.google.be/search?q=wifi+usb+adapter" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Gebrekkige Producten”