Met een depaneur zonder btw nummer

glenn42
Topic Starter

Met een depaneur zonder btw nummer

#1 , 01 jun 2014 20:58

Stel ik koop een 2dehandswagen zonder keuring, die ik dan depaneer met een remork met q platen die tot mij behoort.
en stel ik wordt aangehouden op verdenking van dat ik handel met auto's.
zijn er dan genoeg bewijzen?
het kan even goed zijn dat ik de wagen koop voor mijn eigen bv

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 01 jun 2014 21:33

Bent u niet die persoon die hier al een paar keer advies vroeg om in het zwart als garagist te beginnen? Ik denk niet dat dit forum dient om uw criminele activiteiten te ondersteunen.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jun 2014 06:27

Er zal een vermoeden zijn van onfrisse praktijk, handel in wagens, een aanhang wagen die je toebehoort speciaal voor wagens te vervoeren dit roept al op zich al vraagtekens op, en dan kan er een onderzoek volgen, ik vermoed dat er ook geen geldige aankoop papieren van bestaan.
De tweede hands auto sector is zoal geviseerd door het gefoefel met papieren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jun 2014 11:19

Zoals LeenW zegt: het juridische advies hier is: stel u in regel en zoek een goede boekhouder. Alle andere vragen die je nog stelt kunnen hier beter niet beantwoord worden, denk ik. De fiscus is slimmer dan jij. En de bewijzen dat je eigenlijk een handeltje voert zijn er echt wel. En particulier koopt niet meerdere 2de hands auto's om die opnieuw te verkopen na korte tijd. Als particulier zal je trouwens sowieso de winst die je maakt op de verkoop van een tweedehandsauto, moeten ingeven bij je personenbelasting (dus ook als je geen handelaar bent). Zelfs al koop je één auto, lap je deze op en verkoop je die met €1000 winst, als je dit niet aangeeft, ben je al in fout. Je speelt met vuur, man. Op deze manier ga je echt niet onder de radar blijven. Eén ontevreden "klant" en je hangt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”