GAS-boete sluikstorten LEUVEN

Lisaaa
Topic Starter

GAS-boete sluikstorten LEUVEN

#1 , 28 mei 2014 14:29

Beste allemaal,

Gisteren kreeg ik via een aangetekende zending een GAS-boete in de bus voor sluikstorten.
Er zou een lege enveloppe gevonden zijn op straat met mijn naam en adres er op.
De enveloppe (of de bruine zak met de enveloppe er in? Dat zeggen ze niet?) werd op 200m van mijn vriend zijn kot gevonden.

Het is voor mij een raadsel hoe die enveloppe daar in godsnaam is geraakt.

Volgens mij is de enveloppe ofwel uit mijn rugzak gevallen tijdens het fietsen
OF
In een vuilzak belandt bij mijn vriend, waarna de kotgenoten deze zakken hebben buiten gezet (mijn vriend zelf heeft deze zelf nog nooit buiten gezet)

Kan dit zomaar dat ik een GAS-boete krijg voor iets waar ik waarschijnlijk helemaal niet mee te maken heb of dat dit onwetend uit mijn rugzak gevallen is?

Met vriendelijk groeten

Lisa

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 mei 2014 14:33

Ik denk dat enkel de Stasi van Leuven daar kan op antwoorden.
Lijkt me sterk. Iedreen kan dat daar gegooid hebben.
Vraag eens aan meneer Toebak.
Laatst gewijzigd door roharro op 28 mei 2014 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

LeenW

#3 , 28 mei 2014 16:44

Een enveloppe die uit uw rugzak valt, is inderdaad sluikstorten. Kwaad opzet hoeft niet bewezen te worden.

De tweede mogelijkheid is interessanter. Wie is er namelijk verantwoordelijk, degene die het papier niet goed in de vuilzak heeft gesmeten of degene die de vuilbak onvoorzichtig heeft buitengezet. Een enveloppe hoort trouwens hier bui het oud papier, maar geen idee of dat in Leuven ook zo is. Daarbij komt ook nog de vraag hoe u dit gaat bewijzen.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 mei 2014 07:31

maak er een gewoonte van NOOIT iets met naam of adres in een vuilniszak te gooien. koop een papiervrsnipperaar.
Een kennis heft ooit een par dozen oud papier (mooi dichtgebonden) mt de scouts meegegeven.
Die metn dat pak op een container. Blijkbaar is die dos daar opengegaan, en zijn er een paar papieren met zijn naam op gaan vliegen.
Nu mag je rden wie de boete heeft moetn betalen

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 jun 2014 11:35

Daarbij komt ook nog de vraag hoe u dit gaat bewijzen.
Sinds wanneer moet iemand zijn onschuld bewijzen? Is het niet aan de stad Leuven om te bewijzen dat de topic starter

1. de eigenaar van de enveloppe is?
2. de enveloppe op de openbare weg gegooid heeft?

Als ik zo eens bekijk hoeveel enveloppen met mijn naam en adres erop in mijn brievenbus gestoken worden op een jaar, kan ik me goed voorstellen dat er af en toe eens één zo'n enveloppe niet in mijn bus, maar op de straat terecht komt. Maar die enveloppe is dan NIET van mij en ik heb deze NIET op de openbare weg gegooid. Dat ik zelf al zou moet bewijzen dat dit zo is, vind ik redelijk straf!

Als het zo makkelijk is om GAS-boetes uit te schrijven, kan ik best eens naar Leuven gaan met een stapeltje enveloppen met naam en adres op van mensen die ik eens een ferme kl**t wil afdraaien.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”