Beste,
Ik heb enkele maanden geleden een persoonlijke lening die mn ex partner (wettelijk samenwonend) aangegaan was, mee ondertekend.
Enkel daarmee kon ze die die lening ook krijgen. Zij heeft dat bedrag gebruikt om haar schulden af te betalen.
Nu is onze relatie door mij beëindigd en wil ze dat ik ook een deel van die lening betaal.
Op papier is die lening natuurlijk van ons beide maar in werkelijkheid heb ik daar geen euro van gezien en vind ik het heel rot dat ik hiervoor ook zou opdraaien.
Het bedrag is destijds gestort op haar rekening en niet onze gezamelijke, geen idee of dat een verschil zou maken.
Heb ik juridisch gezien een poot om op te staan of maak ik geen enkele kans bij welke gerechtelijke instantie dan ook?
Ik wil ook geen emmers geld aan een juridische procedure hangen indien ik er toch als verliezer zou uitkomen.
Voor alle duidelijkheid, tot hiertoe is er nog geen probleem met de bank en is alles iedere maand betaalt, maar dit zou in de toekomst wel kunnen veranderen als ik weiger aan mijn ex om mee bij te dragen.
Uiteindelijk heb ik ook veel meer te verliezen dan zij, ik heb een eigen huis en hypotheek, zij heeft amper iets...
Alvast bedankt voor de reactie!
Groetjes,
Nico