U zegt sociaal vind ik kort door de bocht maar ik denk dat een woonzorg centrum en assistentiewoningen toch onder het sociale aspect vallen of vergis ik mij.
U had het over een "sociale woonwijk". Een sociale woonwijk is een wijk met sociale woningen. Dit is hier zeker niet het geval. Eén woon-zorgcentrum maakt van een wijk geen sociale woonwijk. De creche en de speeltuin hebben hier al helemaal niets mee te maken.
Begrijp mij niet verkeerd ik heb alle respect voor de oudere generatie.
Maar waarom midden in een woonwijk
wat ik was vergeten te vermelden is dat het een woonzorgcentrum wordt met specialitie voor demente mensen dus eerder een soort instelling
en dit naast een kindercreche.
Hier snap ik al helemaal de logica niet van.
Dat u de logica van de inplaning niet snapt, is niet echt een goed argument als u bezwaar wil aantekenen. Ik zou toch voor meer objectieve bewijslast gaan.
en wat u zegt dat dit een meerwaarde voor onze woning is daar klopt niks van vrees ik op zo een 400 m van onze wijk is een kindercreche ook gevestigd in een woonwijk, wel die mensen krijgen hun huizen zelfs niet verkocht door alle overlast dus hier heb ik mijn bedenkingen over.
Dit is een beetje off-topic, maar kom: een goede creche veroorzaakt geen overlast. Mijn kinderen zijn naar een creche geweest in een rijwoning, en de buren hadden hier zeker geen last van, zelfs niet als de kinderen buiten speelden. Maar ook dit is niet echt een goed argument als u protest wil aantekenen.
Wat betreft over het bedrog is dat ze ons allemaal gezegd hebben dat dit een woonwijk ging worden met in fase 1 43 open bebouwingen van eengezinswoningen en fase 2 20 woningen ook openbebouwingen en 22 halfopen bebouwingen dit staat zelfs in onze akte ook wat fase 2 betreft staat het er duidelijk in vermeld dus iedereen kocht hier een stukje om op een zogezegde residentiele wijk te zitten en nu gooien ze hun plannen ineens rond.
Het is niet verboden plannen te wijzigen als dit op een legale manier gebeurd.
hadden ze dit andersom gedaan eerst het wooncentrum en de kindercreche en achteraan de woonwijk dan wisten we allemaal dat fiy er was maar het probleem zou geweest zijn dat ze deze stukken nooit verkocht kregen aan de tarieven die wij betaald hebben
Kan ook goed zijn, maar nogmaals: het is niet verboden een verkavelingswijziging in te dienen. Het is ook niet verboden om tegen die wijziging te protesteren. Maar wat u hierboven suggereert is dat de maatschappij moedwillig eerst alles ingekleurd heeft als residentiële woonwijk om al zoveel mogelijk te verkopen, met daarbij de voorkennis dat ze daarna toch een zorgcentrum zouden bouwen, en dat dit alles zo opgezet is om de eerste kopers te misleiden. Als je daar een zaak wil van maken, zal je dit toch moeten kunnen bewijzen, want dit zijn vrij zware beschuldigingen.
en wat de infrastructuur betreft kan dit zeker aangepast worden maar wij liggen op een helling en onderaan zitten we net buiten een overstromings gebied volgens de watertoets dus wij moesten ons allemaal aan zeer strenge verkavelings voorschriften houden zoals minimaal aan oprit , kleine verharde terrassen en dan gaan ze daar een wooncentrum plaatsen en wat met de parkeer gelegenheid hiervoor.
dus hebben wij bang dat het overstromings gebied zal verlegd worden in ons nadeel
Als de bouwmaatschappij kan aantonen dat hiermee rekening gehouden is en de nodige maatregelen genomen, kan je dit ook niet als argument weerhouden.
en er waren mensen die een zaak wouden uitbaten zoals kapsalon enzo maar dit mocht enkel 50 procent van de gelijkvloers verdieping omdat het een zogezegde residentiele wijk is maar bij mijn weten is een kindercreche en woonzorgcenterum toch ook een zaak met personeel voor de volle 100 procent op de gelijkvloers en dit mag dan ineens wel
Neen, dit mag niet "inees wel". Zolang de verkavelingswijziging niet goedgekeurd is, kan dit helemaal niet! Vandaar dat deze ingediend is, en dat héél de wijk het recht heeft te protesteren.
ik hoop dat u nu wel onze frustratie kent
Die frustratie had ik al door

, maar is absoluut geen goede leiddraad als je iets wil ondernemen. Het beste dat je kan doen, is zoals hierboven gezegd: eens met de buurtbewoners samenzitten, op zoek gaan naar objectieve bezwaren tegen de verkavelingswijziging (waarbij argumenten als: "veel extra doorgaand verkeer", te weerhouden zijn, maar argumenten als: "ik begrijp niet waarom een creche naast een zorgcentrum moet komen", net niet) en dan met zoveel mogelijk officiëel bezwaar indienen met diezelfde argumenten. Dan is er zeker een kans dat de verkavelingswijziging niet doorgaat.
Als je de piste wil bewandelen dat je de projectontwikkelaar van bedrog wil beschuldigen door eerst moedwillig de bouwgronden te verkopen en pas daarna de verkavelingswijziging door te voeren, zal je toch héél sterk in je schoenen moeten staan.