Probleem met ex firma die failliet is..

New Jack City
Topic Starter

Probleem met ex firma die failliet is..

#1 , 20 mei 2014 23:54

.
Laatst gewijzigd door New Jack City op 30 jun 2014 06:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 mei 2014 07:29

Het sociaal secretariaat waar je werkgever bij aangesloten is die moet je helpen !!

Het is zo wanneer een werkgever in faillissement is dan is het sociaal bureau wettelijk verplicht het nodige te doen en al de gegevens te verstrekken.

Je kan dit rechtstreeks vragen maar je kan ook via de curator vragen daar hij verantwoordelijk is en het nodige moet doen, voor de 18 maanden voor datum van het vonnis van het faillissement, wat betreft sociale zaken en arbeiders!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

New Jack City
Topic Starter

#3 , 21 mei 2014 17:30

.
Laatst gewijzigd door New Jack City op 30 jun 2014 06:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

New Jack City
Topic Starter

#4 , 21 mei 2014 21:36

Heb al antwoord gehad van sociaal secretariaat dat hun mij niet verder kunnen helpen.. en dat enigste oplossing is me wenden tot ex-baas.

Nu.. , ik ga dat doen maar neem nu dat hij het niet kan/wil betalen wat dan?? Als ik advocaat inschakel kan ik dit winnen dan??

Franciscus

#5 , 21 mei 2014 22:09

Best via uw vakbond.

New Jack City
Topic Starter

#6 , 21 mei 2014 23:19

Best via uw vakbond.
Dank u zeer Dhr. Franciscus.. was er echt niet opgekomen maar volgens mij gaat dat DE beste oplossing zijn... .

Dank u,

denlowie

#7 , 22 mei 2014 10:58

Zoals Franciscus al schreef eens met je vakbond gaan praten en dit zal de goedkoopste oplossing zijn, en bij je baas deze mag niks meer doen al het beheer is nu bij de curator en hij moet zien dat dit geregeld word.

De vakbond beschikt zelf over een advocaat waardoor er geen kosten zullen zijn.

New Jack City
Topic Starter

#8 , 23 mei 2014 01:04

Zoals Franciscus al schreef eens met je vakbond gaan praten en dit zal de goedkoopste oplossing zijn
Heb al contact opgenomen met de vakbond en hun vragen alle loonbrieven en bankuittreksels van het jaar 2013 van alles dat die firma op mijn rekening gestort heeft! Binnen paar dagen heb ik het allemaal en ga ik ermee naar hun.. . Idd.. is de eerste en de beste/goedkoopste oplossing.. 'momenteel toch'.. .
je baas deze mag niks meer doen al het beheer is nu bij de curator en hij moet zien dat dit geregeld word.
Ik heb ook al contact met hem gehad maar hij geeft geen ENKELE reden hoe zoiets kan gebeuren en wilt er ook niets van weten en zegt dat hij vanaf nu helemaal niets meer kan doen!! Alles is in de handen van de curators zei hij.
De vakbond beschikt zelf over een advocaat waardoor er geen kosten zullen zijn.
Ik vraag me wel af dat ALS de curators beslissen die fout niet te kunnen rechtzetten en mij aan mijn lot overlaten en ik de advocaat van de vakbond moet inschakelen tegen wie ik dan een zaak moet beginnen?? Is het tegen de firma die failliet is want weet niet of dat iets voor nut heeft.. OF is het tegen de ex-baas/persoon zelf?? Of mss tegen de curators??

denlowie

#9 , 23 mei 2014 07:10

Tegen de failliete zaak is het geen oplossing, het zijn de curators die de zaak nu beheren, maar de vakbond zal dit zeker kunnen regelen met het sociaal secretariaat, kan natuurlijk wel een tijdje duren.

New Jack City
Topic Starter

#10 , 23 mei 2014 18:28

.

New Jack City
Topic Starter

#11 , 11 jun 2014 20:57

.

Terug naar “Andere”