Blijft uitkering zakken tijdens langdurige ziekenkas

mamy
Topic Starter

Blijft uitkering zakken tijdens langdurige ziekenkas

#1 , 15 mei 2014 07:09

Beste,

Graag had ik volgende geweten:

Ik ben momenteel werkloos sinds begin februari. Ik krijg hiervoor een uitkering.
Binnenkort word ik geopereerd aan mijn rug, en zal dan minstens een half jaar op ziekenkas moeten.
Nu vroeg ik mij af of mijn uitkering zal blijven zakken?
Deze maand zal ze voor de eerste keer zakken, en dan op het eind van dit jaar nog eens.
Maar als ik nu op ziekenkas ga, tot bv november. Zakt mijn dop dan in december of worden die maanden eruit geknipt en zak ik dan pas 6 maanden later?

Alvast bedankt voor de info!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucas123

#2 , 15 mei 2014 09:31

Ben als 'ervaringsdeskundige' praktisch 100 % zeker dat uw dop blijft zakken en dat ervan eruit 'knippen' geen sprake is.
Was bij mij trouwens de rede om niet langer op de ziekenkas te willen staan. Om 33% arbeidsongeschiktheid aan te vragen bij de RVA en zo het zakken van de uitkering te stoppen moest ik van ziekte terug naar werkloosheid gaan.
Als ik nog een jaar langer op de ziekenkas bleef staan en dan pas die 33% probeerde dan was mijn uitkering nog feller gezakt voordat ik ze via 33% kon laten stabiliseren...
Tip: denk dus ook aan het nut van die 33% moest je blijvende last hebben aan uw rug !

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 15 mei 2014 13:37

zal idd blijven zakken

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”