#1 , 13 mei 2014 17:25
Mijn zoon is 19 jaar, hij studeert nog (spijtig genoeg trippelt hij het 5de jaar, een moelijk parcours met dyslexie). In samenspraak met mijn zoon, om hem meer financiële verantwoordelijkheid te geven en een budget beter te leren beheren, hebben we gezegd dat zijn vader (die in het buitenland woont) het geld op zijn bankrekening mocht betalen. Dit is per email gedaan, er is nooit een akkoord getekend. Deze maand heeft een som afgetrokken omdat onze zoon een extra week bij hem was (ik heb er niet om gevraagd, ik was op reis, mijn kinderen zijn 17 & 19 en kunnen alleen thuisblijven, de vader heeft de vluchten geboekt zonder zelfs iets aan zijn kidneren te vragen). Ik heb mijn zoon gezegd dit geld terug te vragen. De vader zegt nu dat dit geen alimentatie geld meer is maar iets anders en dat hij met zijn advokaat zal spreken. Ikheb geschreven dat zolang onze zoon studeert en bij mij woont, ik verantwoordelijk ben, en ik dus hoofd van het gezin ben; en het geld dus aan mij toekomst. Dat hij het alimentatiegeld terug aan mij moet betalen. Mijn ex is rijk, ik niet... Ik weet zo al dat er weer aan advokaat aan te pas zal komen. Mijn zoon is 19, dus ik veronderstel dat het niet voor de jeugdrechtbank zal zijn. Moet ik actie nemen, of mijn zoon? Graag advies! Ongelooflijk dat die smeerlap onze zoon in zo'n positie zet...