problemen factuur bouwhandel - te veel geleverd +aangerekend

Peeke
Topic Starter
Berichten: 2

problemen factuur bouwhandel - te veel geleverd +aangerekend

#1 , 13 mei 2014 15:15

Hallo,

wij zitten in verbouwingen en bestelden bij de bouwhandel gevelstenen. We hadden dit uitgerekend op basis van het aantal vierkante meters en zo het aantal pakken doorgegeven (via mail).
De stenen werden enkele weken geleden geleverd en ook de metser viel het op dat het toch wel veel pakken stenen waren. Op basis van zijn berekeningen kwam hij ook uit op hetzelfde aantal pakken dat we doorgemaild hadden. We hebben onmiddellijk de bouwhandel gebeld dat er pakken te veel bij waren. Zij stelden voor om te bellen als de metselwerken voorbij waren en te laten weten wat er over zou zijn. De bouwhandel was er van overtuigd dat ze niet teveel geleverd hadden: ze hadden inderdaad meer pakken besteld bij het fabriek maar waren volgens hun berekeningen ervan overtuigd dat ze juist zaten qua aantallen.
Na het metselwerk belden we terug om te laten weten dat er nog 2 pakken over waren. We belden de bouwhandel terug met deze melding en zij zijn van mening dat ze die pakken niet moeten terugnemen. We moeten deze pakken betalen volgens hun want deze stenen zijn besteld op onze vraag. De stenen zijn inderdaad besteld op onze vraag maar niet de hoeveelheid die de bouwhandel leverde. De extra pakken werden volgens ons door de bouwhandel besteld omdat dan hun camion mooi vol was bij het afhalen bij het steenfabriek.

Wij weten nu niet wat we hiermee verder moeten. We zijn absoluut bereid om te betalen wat we besteld/gebruikt hebben maar niet datgene dat te veel besteld en geleverd werd.

Is er iemand die advies kan geven hoe we dit kunnen aanpakken zonder zelf in gebreke te komen? Kunnen we een deel van het factuur betalen en dat wat teveel geleverd werd, zelf aftrekken van het factuur?

Bedankt om deze situatie te bekijken en te beantwoorden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22869
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 mei 2014 15:33

Heb je een geschreven document waarin het aantal stenen vermeld worden (stenen worden gewoonlijk per stuk besteld, en niet per pak, Wat als fabriek morgen een andere verpakking gebruikt met meer of minder stenen per pak)
Heb je een geschreven ontvangstbewijs van uw bestelling.
Klopt het aantal verwerkte pakken met hetgeen door u werd besteld?
Betaal dan enkel hetgeen uw besteld hebt, en dat ze de rest komen ophalen.

k.b.
Berichten: 876

#3 , 13 mei 2014 16:06

........

Reclame

Peeke
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 02 jun 2014 11:53

we hebben inderdaad een mail waarin vermeld staat hoeveel pakken het moesten zijn (in de mail staat ook een verwijzing naar het aantal stenen). We hebben uiteindelijk gebruikt wat we zelf berekend hadden...
Ondertussen heeft de bouwhandel terug contact opgenomen om een regeling te treffen: zij geven tussen de regels door toch toe dat ze een vergissing hebben gemaakt tijdens hun berekeningen. Ze zouden de pakken komen terughalen mits een kost voor het vervoer.
Ondertussen staan de pakken echter nog op onze oprit...

to be continued denk ik...

giserke
Berichten: 2434

#5 , 02 jun 2014 12:00

Extra kost voor het vervoer? Om hun eigen fout recht te zetten?
Gewoon negeren en hen melden dat ze hun teveel geleverde stenen kunnen komen ophalen.
Tenminste als je kunt bewijzen hoeveel stenen je hebt besteld. ;)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 jun 2014 16:14

Inderdaad, helemaal niet betalen voor dat vervoer! Als je een mail hebt met daarin het juiste aantal pakken, laat hen dan maar het tegendeel bewijzen. Betaal inderdaad wat je besteld / gebruikt hebt, en stuur hen een A.S. met daarin een verwijzing naar uw mail met de bestelling, en de melding dat je niet gaat betalen voor niet bestelde goederen, tenzij zij kunnen bewijzen dat je de te veel geleverde stenen weldegelijk besteld hebt, en meld hen dat ze de teveel geleverde goederen kunnen komen ophalen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 39724
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 jun 2014 18:23

Uiteraard de verzonden factuur direct met een AS protesteren.

Terug naar “Consumenten Koop”