Verjaring kostennota advocaat

odm
Topic Starter

Verjaring kostennota advocaat

#1 , 10 mei 2014 15:55

Ik ontving in 2008, dus meer dan 5 jaar geleden, kostennota van advocaat. Ik ging niet akkoord en zaak kwam voor de rechtbank. Intussen zijn we meer dan 6 jaar later. Mag ik er van uit gaan dat deze kostennota verjaard is en is hieromtrent enige wetgeving/rechtsspraak voorhanden ?

Ik dank voor alle relevante informatie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 mei 2014 16:10

Wat was de uitspraak van de rechter?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

odm
Topic Starter

#3 , 12 mei 2014 12:09

Beste

Partijen hebben om een taxatie van de raadsman zijn kostenstaat gevraagd en bekomen van de rechter. De taxatiecommies stelde dat een aantal bedragen van de raadsman inderdaad onterecht waren. Maar intussen is de zaak reeds sinds 2008 hangende en is de zaak volgens mij verjaard... Klopt dit en hoe kan ik dit aantonen ?

Bedankt voor alle relevante informatie !

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 mei 2014 12:55

De advocaat heeft dus gedagvaard in betaling van zijn staat van kosten en ereloon en de rechter heeft het advies gevraagd van de taxatiecommissie?

Eenmaal gedagvaard is verjaart de zaak niet meer. De dagvaarding stuit de verjaring en deze stuiting loopt tot het einde van het proces. Pas na een definitieve uitspraak begint de verjaringstermijn opnieuw te lopen.

odm
Topic Starter

#5 , 12 mei 2014 21:37

Dank u wel, Scorpioen !

Terug naar “Consumenten Koop”