Sociale bijdragen betalen in twee landen?

fibe
Topic Starter

Sociale bijdragen betalen in twee landen?

#1 , 08 mei 2014 16:45

Begin 2011 ben ik verhuisd naar het buitenland en ben niet meer teruggekomen. Mijn VOF in België heb ik toen laten afsluiten maar dat is blijkbaar niet correct gebeurd. Daarom heeft Acerta mijn sociale bijdrage laten doortellen tot en met het tweede kwartaal van 2012. Die schuld proberen ze nu van mij terug te vorderen.

Kort na mijn verhuis naar het buitenland heb ik daar een vennootschap opgericht waardoor ik dus sociale bijdragen betaalde in het buitenland. Ik vraag me nu af of Acerta sociale bijdragen kan eisen terwijl ik in het buitenland dat ook al betaalde voor diezelfde periode. Zij beweren dat, omdat de VOF niet afgesloten was, ik nog steeds een mandaad hield in dat bedrijf en dus sociale bijdrage moet betalen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mei 2014 19:14

Zo lang je VOF niet is stopgezet moet je RSZ betalen voor je vennootschap en ook provincietaksen, je kan je VOF zelfs van thuis uit stopzetten via e-griffie .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

fibe
Topic Starter

#3 , 09 mei 2014 12:28

Bedankt voor je reactie. Ik heb ervoor kunnen zorgen dat alles wat na mijn vertrek uit België is aangerekend komt te vervallen.

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mei 2014 12:33

Bedankt voor je reactie. Ik heb ervoor kunnen zorgen dat alles wat na mijn vertrek uit België is aangerekend komt te vervallen.
Dit is goed, probeer ook de provincie belastingen te laten kwijtschelden want dit is op naam van de VOF, en probeer ook je V.O.F stop te zetten, dit is een zeer kleine moeite, want als je nu in een EU land bevind zou het eens moeilijkheden kunnen opleveren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”