inboedel

rambina
Topic Starter

inboedel

#1 , 26 feb 2008 16:17

Mijn vriend heeft bi-locatie gevraagd, kinderen zijn gehoord (12-15)
en ze willen beide week/week regeling.

Onze advocaat is overtuigd dat mijn vriend de bi-locatie zal krijgen want de ex was voor het horen van de kinderen wel akkoord voor de zoon en niet voor de dochter. Vandaar dat de kinderen gehoord moesten worden..

Nu heeft mijn vriend een huis gehuurd in de omgeving van de kinderen.
Deze zal hij van het weekend betrekken. Ze zijn al 2 jaar uiteen en zijn ex woont in de woonst met alle inboedel.
Mijn vriend woonde bij zijn moeder maar verbleef veel bij mij, dus hij heeft niets van meubels en huisgerief..

Hij heeft nu aan de rechtbank gevraagd dat zijn ex een deel van de inboedel moet afstaan zodat hij voor zijn kinderen kan zorgen.
Deze dingen zijn er veelvuldig aanwezig in de woonst en sommige dingen zelfs dubbel..

Zal hij een deel vn de inboedel krijgen? Houd de rechtbank hier rekening mee. Hij kan toch onmogelijk alles zelf opnieuw kopen terwijl hij alles thuis heeft.
justice will be done

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sharky1

#2 , 27 feb 2008 04:20

Ik verkeer in dezelfde situatie: 2 jaar geleden gescheiden en pas na veel gekibbel mocht ik vorige week een deel van de inboedel halen. Notie: ik ben 2 jaar geleden vertrokken met 2 broeken en een trui. Nu, met volle goede moed naar haar geweest. Meer dan de helft 'vond' ze niet meer terug, zelfs mijn werkuitrusting en veel sportmateriaal. Met de ene helft kon ik rechtstreeks naar het containerpark en de andere helft was toch nog iets. Maar alle waardevolle voorwerpen had ze zogezegd al 'meegegeven'. Toch raar dat ze waardevolle dingen meegaf zonder registratie of mijn ondertekening. Eens hartig woordje via notaris met ex hebben , maar het zal niet veel uithalen. Ik moest wat stouter geweest zijn bij de scheiding. Maar wat doet een mens om de lieve vrede te bewaren? Nu voel ik me een idioot omdat ik vroeger niet voor mijn rechten en inboedel opkwam. Troost je wees blij met wat jullie krijgen en bouw verder een mooie toekomst uit. Koop alles nieuw, jullie zullen er des te meer plezier van hebben! Succes
enjoy life

rambina
Topic Starter

#3 , 27 feb 2008 12:41

Tis erg hé..

Geld is er niet meer, door de voorlopige maatregel heeft hij al zijn spaarcenten kunnen afgeven om haar te betalen.
Nog zoiets schandalig..

Ik zou graag weten of dit wettelijk kan. Als hij daar aan de deur staat en zijn deel opeist of zij moeilijk kan doen.
Haar advocaat zegt dat de notaris een inventaris moet maken. Dit kost weeral een paar honderd euro en zo blijven die aan de gang.

Hij wil enkel een deel van de spullen zodat hij verder kan..

Ik heb al gezegd dat hij mss eens naar de vrederechter moet.

Nu is het eerst zitting, maandag. Daar vraagt hij aan de rechtbank al een lijst met spullen om zich te kunnen installeren. Dit zijn geen grote stukken, alleen dingen die er dubbel zijn en in overvloed..

Zijn ex wil het wasmachine nog droogkast afgeven maar eist wl dat de kledij van de kinderen gewassen en gestreken terugkomen.
Omdat dit niet zal gaan, vriend heeft geen wasmachine alsook geen geld om nu al een nieuwe te kopen, wil ze geen kledij meegeven..
Zo kunnen we nog een tijdje doorgaan..
justice will be done

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”