domicilie

elyne
Topic Starter

domicilie

#1 , 24 apr 2014 19:15

hallo
ik heb een vraag
ik en mijn vriend woonde samen in een apartement die gemomicilieerd staat op zijn naam het is een gebouw van mijn vader nu zijn we uit elkaar en woon ik daar alleen alles wat in het apartement staat is van mij maar nu wil ik mijn domicilie daar plaatsen en wil ik hem daar buiten maar weet niet of dat wettelijk is als ik hem gewoon op straat kan zetten want hij wilt niet weg en dreigt dat hij de politie zal bellen omdat zijn adres daar nog staat maar hij moet dat weg doen van mijn vader zodat ik mijn adres daar kan zetten en mijn huurcontract van dat appartement begint op 1mei wat kan ik doen ??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 apr 2014 19:56

Als het niet meer zijn wettelijke verblijfplaats is kan u via gemeente/kwartierinspecteur een procedure (voorstel) ambtelijke afvoering bij Collegiaal Besluit laten opstarten.
Als u daar zelf ook gedomicilieerd bent dus uw belangen zijn er gevestigd - u verblijft daar WERKELIJK.

Uit uw uitleg blijkt u er op dit ogenblik dus niet ingeschreven te staan.

U kan hem NIET op straat zetten gezien hij daar ingeschreven is.
Als hij geen huurcontract heeft dan nog is het een bezetting ten bede.

U zal zo wie zo naar de vrederechter moeten met de nodige valabele argumenten.... vb het bewijs dat hij ergens anders effectief woont of zeker niet meer woont op dat adres.
Procedure zal toch ongeveer 6 maanden duren.

PS gezien gedomicilieerd kan hij op alle mogelijke wijzen In de woning binnenkomen ....want het is zijn domicilie.

Reclame

Terug naar “Andere”