Neen dus. De expert auto-schade is een onafhankelijke deskundige. Werken niet in dienstverband.Volgens mij mag een expert wel degelijk in dienst van een verzekeringsmaatschappij werken,
als hij zich maar zijn deontologische code houdt.
Neutraal zijn ze daarom niet.
Om op uw vraag te antwoorden, voor de expertise hoeft u niks in orde te brengen.Beste,
Mijn vriendin werd afgelopen donderdag achteraan aangereden door een wagen.
Over de aansprakelijkheid hoeven we ons geen zorgen te maken, tegenpartij gaf zijn fout toe en en de verklaring werd aldus opgemaakt.
Ik ben mecanicien en carrosseriehersteller van opleiding.
Het onderhoud en herstellingen van onze wagens voer ik zelf uit maar ben wel niet meer actief in de sector qua beroep
sinds een 10 tal jaar.
Ik deed telefonisch aangifte en de dame van de verzekering vroeg waar ik de wagen zou laten herstellen (indien mogelijk).
Omdat ik zei dat ik geen vaste garagist had en normaal zelf alles doe stelde ze voor de expert naar thuis te laten komen.
Dat lijkt me een prima gegeven want technisch weet ik perfect wat al dan niet hersteld dient te worden en welke verborgen zaken eveneens een negatief effect van de impact konden ondergaan.
Niet dat het perse nodig zou zijn want gezien de zichtbare schade is een total loss reeds onvermijdbaar.
Toch weet ik niet concreet wat ik administratief tijdens het bezoek van de expert in orde moet krijgen.
Ik heb hier en daar al horen waaien dat bv de BIV van het nieuwe voertuig, eventueel vervangwagen en zulke dingen ook op de tegenpartij kunnen verhaald worden?
Als iemand daar concrete info rond heeft?
Is het tijdens de expertise dat deze zaken aangegeven moeten worden of staat dat hier nog los van?
Ook vraag ik me af of het niet de tegenpartij is die normaal een expert stuurt?
Ik kreeg de indruk dat het mijn verzekering is die iemand zal sturen.
Om op uw vraag te antwoorden, voor de expertise hoeft u niks in orde te brengen.
De tegenpartij dient inderdaad BIV, takelkosten en vervangwagen te vergoeden, maar daar dient de expertise niet voor. Deze is er slechts op gericht de voertuigschade te begroten.
Een schade-expert hoeft helemaal geen zelfstandige te zijn en ze mogen in volledig dienstverband van een verzekeringsmaatschappij werken.Ik geef wel een juridisch antwoord hé.
En dan is dat: Een deskundige is een zelfstandige die niet in dienstverband werkt.
Ze werken ook niet voor slechts één verzekeringsmaatschappij.
??????Een schade-expert hoeft helemaal geen zelfstandige te zijn en ze mogen in volledig dienstverband van een verzekeringsmaatschappij werken.Ik geef wel een juridisch antwoord hé.
En dan is dat: Een deskundige is een zelfstandige die niet in dienstverband werkt.
Ze werken ook niet voor slechts één verzekeringsmaatschappij.
Of een expertise-bureau.
Dus zolang de expert geen polis of huis verkoopt is in dienst van de maatschappij werken perfect mogelijk.als natuurlijk persoon of als rechtspersoon enige commerciële activiteit uit te oefenen met betrekking tot verzekerings- en makelaarsproducten.