Overlast, huurcontract ontbinden

jan.s
Topic Starter

Overlast, huurcontract ontbinden

#1 , 19 apr 2014 16:48

Aangaande overlast Duitse dog 7/7 zogoed als constant alleen in appartement onder mij. Overlast geluid en geur is enorm. Er werd klacht ingediend door mij en andere bewoner, probleembuur werd gehoord. Hij werd tevens in gebreke gesteld via aangetekend schrijven. Ondertussen werden meerdere andere vaststellingen en pv's opgesteld.

Vandaag contact met verhuurder. Probleembuur zou een compromis voor koopwoning getekend hebben, zijn opzeg doen en verhuizen. Verhuurder is echter zeer vaag en kan geen enkel detail van datum opzeg, verhuis, of de hond er ondertussen blijft, etc ... noemen. Ik heb de indruk dat ikzelf en de medebewoner gewoon aan het lijntje worden gehouden. Probleembuur gaf namelijk begin deze maand aan dat aankoop woning niet is kunnen doorgaan door weigering lening.

Sinds 3 dagen heb ik mijn woonst verlaten en tijdelijk huurpand tweede verblijfplaats gehuurd omwille van de overlast (ben hartpatiënt en moet medicatie nemen als gevolg overlast, medisch attest werd toegevoegd aan klacht). Nu pas voel ik wat de impact op mijn lichaam is van de laatste 3 maanden onregelmatig slapen en stress. Na 3 dagen te kunnen uitslapen in het pand tweede verblijfplaats voelt mijn lichaam volledig uitgeput, in die mate dat ik het niet kan opbrengen om een wandeling te gaan maken.

De situatie is voor mij onhoudbaar en ik zou mijn huurcontract willen ontbinden.

Kan ik de verhuurder verantwoordelijk stellen voor de overlast? Ondanks clausule verbod huisdieren was de hond reeds in het pand aanwezig toen ik het huurcontract tekende en werd dit niet meegedeeld. De hond werd blijkbaar gedoogd. Is er hier sprake van een verborgen gebrek die het rustig genot van het pand teniet doet? Alle tips zijn welkom.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 apr 2014 20:31

Je zal altijd via de vrederechter moeten gaan, tenzij je met verhuurder minnelijk overeen komt om te verbreken.
Wil je echter een vergoeding voor uw tweede woonst kan dat enkel via rechtbank.

Reclame

Terug naar “Huren”