Incassobrief na 9 jaar

bebida
Topic Starter

Incassobrief na 9 jaar

#1 , 15 apr 2014 20:00

Hallo,

deze morgen naar de brievenbus gewandeld om minder goed nieuws te ontvangen.

ik kreeg een brief van incasso met daarin de boodschap het debetsaldo van mijn zichtrekening te betalen, samen met intresten die meer zijn dan het saldo zelf.
paar duizend euro...

dit gaat over een rekening van toen ik net 18 jaar was, bij het voormalige fortis.
ik ben ondertussen zelf 28, heb totaal geen schulden, en heb in al die jaren nooit, maar dan ook nooit herrineringen ontvangen, aangetekende zendingen gekregen, deurwaarders,...
dit terwijl andere facturen(electrabel, telenet, water,..) mij wel altijd perfect bereiken, zoals alle andere correspondentie.

ik ben dus redelijk verschoten van het hoge bedrag(wat ik momenteel ook niet kan betalen) maar nog meer van het feit dat ik nooit maar ook nooit iets heb vernomen in al die jaren.
door het hoge bedrag ben ik dus wel wat geschrokken, en weet totaal niet wat te ondernemen.
graag enige raad gewenst!

alvast bedankt voor jullie tijd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 apr 2014 20:11

Ben jij nog klant bij die bank? Ben je ondertussen van adres veranderd? Heb jij dat dan doorgegeven aan die bank, ook nadat je al geen klant meer was?

bebida
Topic Starter

#3 , 15 apr 2014 20:14

neen, rekening is afgesloten in 2005.
ondertussen wel alleen gaan wonen maar niet vermeld aan bank. maar schuldeisers/incasso kunnen toch zo aan m'n ander adres komen?
ook op ouderlijk adres nooit meer iets over ontvangen..

Reclame

berenod

#4 , 16 apr 2014 06:36

ondertussen wel alleen gaan wonen maar niet vermeld aan bank. maar schuldeisers/incasso kunnen toch zo aan m'n ander adres komen?
Hoe sluit je een rekening af wanneer er nog een debetsaldo is? Bij afsluiten zal je rekening toch aangezuiverd moeten zijn?

fieke0509

#5 , 16 apr 2014 08:46

Hoe sluit je een rekening af wanneer er nog een debetsaldo is? Bij afsluiten zal je rekening toch aangezuiverd moeten zijn?
Bij mijn weten ook ja, eerst aanzuiveren, kosten betalen en dan afsluiten.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 apr 2014 10:39

Dit is theorie, mocht je bij de boekhouders zien die veel kleine zelfstandigen als klant hebben waar dit hem voor doet zou men nogal verschieten hoor !

Ik ken zelfs rare gevallen van BVBA die reeds vereffend en afgesloten zijn, waar ook deze toestanden zich voordoen, en daar is dan bij de afsluiting een boekhouder en zelfs een notaris mee gemoeid, hoe zou dit dan bij zeer kleine zelfstandigen dit dan niet voor vallen !

Maar een feit is dat de TS het zal moeten betalen en hoogst waarschijnlijk niks meer zal kunnen terug vorderen, is natuurlijk wel eigen schuld, en bij niet betaling zou het wel eens een zeer dure grap kunnen zijn.

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”