Zal nooit lukken. Hoe ga je bewijzen dat het een fabrieksfout was, wat ik ten zeerste betwijfel.
Neen, wat Turaki zegt klopt wel.
De bewijslast ligt niet bij de TS(koper) maar bij de verkoper. (Voor de eerste 6 maanden na aankoop.)
En inderdaad elke beperking op garantie is nietig.
Tenzij je op de hoogte gesteld was van het gebrek of redelijkerwijze zou moeten geweest zijn, dat is nu hier ook niet het geval. (neem ik aan)
Het is dus aan de verkoper om te bewijzen dat dit niet het geval zou zijn.
En de denkpiste van een zwakke plek in het glas kan een plausibele denk piste zijn.
Maar ik denk dat de winkel in eerste instantie zal weigeren, met nadruk op vermoeden van eigen toegebrachte schade.
Zal waarschijnlijk ook zo bij dat standpunt blijven.
En dan ben jij diegene die het verhaal verder moet trekken naar de rechtbank. (Vredegerecht neem ik aan tenzij het een enorm dure tablet is. (<1860)

)
Wat je wel kan doen is zoals Turaki zegt naar de winkel gaan met je factuur eventueel met kopie van de wet(
link) en jezelf mondig aan de dag brengen.
Eventueel bij een stuge response wat luider mondig maken in de buurt van potentiële klanten.
