Dat soort klachten worden geseponeerd. De politie heeft de middelen niet om bewijzen te vergaren. Ik vind dat ook logisch, omdat je geen schade geleden hebt. Het zou een heel ander verhaal zijn als de huisbaas uw appartement was binnengedrongen om te stelen. Ik kan wel afleiden uit uw verhaal dat hij een afspraak had gemaakt met renova bulex, dat die firma een bericht heeft achtergelaten om contact op te nemen en dat u niets heeft ondernomen om het onderhoud uit te voeren. Laat gewoon een onderhoud uitvoeren, die mensen zullen wel zeggen wat er scheelt en dan kan het probleem gerichter opgelost worden. Het is misschien een klein probleempje. Als je de relatie met de huisbaas niet kan herstellen, kan ik alleen maar aanraden om te verhuizen. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand het tof vindt om over alles ruzie te moeten maken.De relatie valt sowieso niet meer te redden aangezien ik klacht heb neergelegd wegens huisvredebreuk...
Als het later voor de vrederechter komt hoe ga je bewijzen dat je verhuurder de gebreken hebt gemeld. Is niet de eerste huurder die een deel van de kosten kan betalen omdat er geen bewijs is dat verhuurder op de hoogte was. Als iedere partij doet wat hij moet doen dan hoef je geen AS te sturen, en hoeft er geen slechte relatie te zijn. Wie zijn contractuele plicht verzuimd moet in gebreke gesteld worden.
Als de huisbaas na uw gesprek in gebreke blijft, kan je as verzenden om hem aan te manen. Het is niet bevorderlijk voor uw relatie als je nu rechtstreeks zonder te communiceren over het defect de huisbaas in gebreke stelt.
Het doet wel terzake. Als de politie een proces-verbaal opmaakt, wordt dit doorgestuurd naar de procureur des konings. Die beslist ofdat het strafbaar feit verder moet onderzocht worden en/of vervolgd moet worden. Hij zal zijn beslissing nemen aan de hand van de ernst van de feiten en het bewijsmateriaal dat reeds voor handen is in het proces-verbaal. Als de feiten niet ernstig genoeg zijn of er is weinig bewijs (vaak enkel de verklaring van de huurder) wordt de zaak geseponeerd (dwz geen verder onderzoek en geen strafrechterlijke vervolging).Als er iemand u woning binnen dringt met valse sleutels is dit inbraak ook al is het de verhuurder, of er iets gestolen is of niet doet niets terzake.
Uiteraard moet je de verhuurder in gebreke stellen als hij zijn verplichtingen niet nakomt maar het is aan te raden om altijd eerst met de verhuurder te communiceren en hem de kans te geven om het probleem op te lossen. Deze verhuurder is in het verleden laks geweest maar dat wil toch niet zeggen dat er enkel nog gecommuniceerd moet worden met een AS. Tegen dat de verhuurder zijn as gekregen heeft, kan het misschien al opgelost zijn met een telefoontje of email. Zoals ik al eerder aangehaald heb, is het ook aan te raden om er een deskundige naar te laten kijken, misschien is het probleem wel iets waar de huurder voor verantwoordelijk is.Als het later voor de vrederechter komt hoe ga je bewijzen dat je verhuurder de gebreken hebt gemeld. Is niet de eerste huurder die een deel van de kosten kan betalen omdat er geen bewijs is dat verhuurder op de hoogte was. Als iedere partij doet wat hij moet doen dan hoef je geen AS te sturen, en hoeft er geen slechte relatie te zijn. Wie zijn contractuele plicht verzuimd moet in gebreke gesteld worden.
Wat is dat hier toch steeds weer? Kunnen we niet meer schrijven? Kennen we het gebruik en nut van een AANGETEKEND SCHRIJVEN niet meer?Talloze sms'en, e-mails en telefoontjes hebben niet tot een vreedzame oplossing geleid.
Dat is de enige juiste weg die je moet volgen en niet wat KJ86 verteld, anders breng je uzelf in de problemen.Wat is dat hier toch steeds weer? Kunnen we niet meer schrijven? Kennen we het gebruik en nut van een AANGETEKEND SCHRIJVEN niet meer?Talloze sms'en, e-mails en telefoontjes hebben niet tot een vreedzame oplossing geleid.
Zonder AS sta je met LEGE handen voor de vrederechter als het ooit zover komt.
Begin dus met een aangetekend schrijven te sturen naar uw verhuurder, waarin u een opsomming en diverse data geeft waarop u bij hem heb aangeklopt met een klacht. Som die klachten omstandig op, en geeft hem bvb 14 dagen de tijd om ze ALLEMMAAL te verhelpen. Schrijf hem ook, dat eens deze termijn versteken is, u zich tot de vrederechter zal richten, hetgeen hem een pak meer geld zal kosten.
Stuur ook een kopie van dit AS via de gewone post. Indien AS niet wordt afgehaald, ongeopend bewaren
U opzeg moet je steeds doen, maar bij niet registratie moet je geen vooropzeg in acht nemen.
En nog iets als je geen huurcontract hebt ook al mondeling wil dat zeggen dat hij dat niet
Geregistreerd heeft en dat je zonder opzeg op één op de andere dag kunt vertrekken zonder dat hij op de hoogte
Moet gesteld worden!