Beste,
Eerst en vooral sorry moest dit niet bij het juiste topic staan.
X heeft ons op een verkeerd spoor gezet. In augustus 2007 hebben wij een contract afgesloten voor 4 nummers gedurende 3 jaar. Maar in 2008 hebben wij het nummer XXXXXXXX (het nummer van mijn zoon eraf gehaald) wegens buitenmatig gebruik. Dit nummer is overgegaan op een oplaadbare kaart van X. Hier is ook 3 maal geld van de rekening gegaan om de kaart op te laden terwijl die nooit is opgeladen geweest. X raadde ons aan om het nummer van mijn zoon te vervangen door het nummer van een chauffeur van ons toenmalig bedrijf (bedrijf is nu stopgezet). Want dat we anders de voordelen van het contract kwijt waren. Dit hebben we dan ook gedaan in november 2008, maar hierbij hebben ze ons terug voor 3 jaar vastgelegd. Hetgeen wat zeker niet de bedoeling was. Dit laatste nummer is zelfs al een kleine 2 jaar niet meer in gebruik (in 2010 dus nu al 6 jaar niet meer), maar X raadde aan om ook weer dit nummer te laten staan en gewoon €8 abonnement te blijven betalen zodat de voordelen van de andere nummers bleven gelden.
Zonder dat we wisten dat ze het contract voor 3 jaar verlengd hadden toen, hebben ze ten onrechte en buiten onze wil het abonnement in 2008 vernieuwd terwijl het nog liep. En doordat we dus veranderd waren naar Ycmoesten we een schadevergoeding betalen van 850 euro. We waren hier absoluut niet akkoord mee, want we van die verlenging van het contract wisten we niets. Nu hebben we vandaag (bijna 6 a 7 jaar later) een brief gekregen van de gerechtsdeurwaarder waarin we binnen de 15 dagen 1130 euro moeten storten.
We zijn nog altijd niet akkoord met de wijze waarop X toen gehandeld heeft en nu vroegen we ons af of we hier niets kunnen aandoen ? Is er ook geen sprake van verjaring aangezien het zo lang geleden is of van dwaling ?
Hopelijk kan iemand ons hierbij helpen.
Met vriendelijke groeten