Gerechtsdeurwaarder van gsm provider

Strobbe
Topic Starter

Gerechtsdeurwaarder van gsm provider

#1 , 11 feb 2014 13:57

Beste,

Eerst en vooral sorry moest dit niet bij het juiste topic staan.

X heeft ons op een verkeerd spoor gezet. In augustus 2007 hebben wij een contract afgesloten voor 4 nummers gedurende 3 jaar. Maar in 2008 hebben wij het nummer XXXXXXXX (het nummer van mijn zoon eraf gehaald) wegens buitenmatig gebruik. Dit nummer is overgegaan op een oplaadbare kaart van X. Hier is ook 3 maal geld van de rekening gegaan om de kaart op te laden terwijl die nooit is opgeladen geweest. X raadde ons aan om het nummer van mijn zoon te vervangen door het nummer van een chauffeur van ons toenmalig bedrijf (bedrijf is nu stopgezet). Want dat we anders de voordelen van het contract kwijt waren. Dit hebben we dan ook gedaan in november 2008, maar hierbij hebben ze ons terug voor 3 jaar vastgelegd. Hetgeen wat zeker niet de bedoeling was. Dit laatste nummer is zelfs al een kleine 2 jaar niet meer in gebruik (in 2010 dus nu al 6 jaar niet meer), maar X raadde aan om ook weer dit nummer te laten staan en gewoon €8 abonnement te blijven betalen zodat de voordelen van de andere nummers bleven gelden.

Zonder dat we wisten dat ze het contract voor 3 jaar verlengd hadden toen, hebben ze ten onrechte en buiten onze wil het abonnement in 2008 vernieuwd terwijl het nog liep. En doordat we dus veranderd waren naar Ycmoesten we een schadevergoeding betalen van 850 euro. We waren hier absoluut niet akkoord mee, want we van die verlenging van het contract wisten we niets. Nu hebben we vandaag (bijna 6 a 7 jaar later) een brief gekregen van de gerechtsdeurwaarder waarin we binnen de 15 dagen 1130 euro moeten storten.

We zijn nog altijd niet akkoord met de wijze waarop X toen gehandeld heeft en nu vroegen we ons af of we hier niets kunnen aandoen ? Is er ook geen sprake van verjaring aangezien het zo lang geleden is of van dwaling ?

Hopelijk kan iemand ons hierbij helpen.

Met vriendelijke groeten
Laatst gewijzigd door Vandebos op 11 feb 2014 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd overenkomstig regels forum.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 11 feb 2014 14:25

Heeft u al eens contact opgenomen met de telecom-ombudsdienst?

Daar kunnen ze u wellicht helpen. Al die jaren wachten vooraleer er wat aan te doen gaat uw zaak wellicht niet helpen.

Strobbe
Topic Starter

#3 , 11 feb 2014 14:40

Dat hebben we in 2010 gedaan, maar daar zeiden ze ons dat X 'gelijk' had. Maar dit lijkt mij eerder een vorm van dwaling, omdat moesten we geweten hebben dat ons contract met 3 jaar verlengd zou worden dan hadden we dit nooit gedaan. We dachten ook dat X dit zou zo gelaten hebben.

We hebben ook geen aanmaning (toch geen aangetekende brief ontvangen) de laatste 5 jaar dus is er sprake van verjaring toch ?

Reactie Ombudsdienst:

U heeft een contract ondertekend van 36 maanden ( 3 jaar) op 4 november 2008.
U was nog contractueel verbonden tot 4 november 2011.
Conform hun Algemene Voorwaarden mag X een verbrekingskost aanreken bij vroegtijdig beëindiging van het contract.
Hopende uw met deze informatie van dienst te zijn geweest, teken ik met
Laatst gewijzigd door Vandebos op 11 feb 2014 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd! Gelieve de regels van dit forum te respecteren.

Reclame

Strobbe
Topic Starter

#4 , 11 feb 2014 15:29

Klopt het dat door de nieuwe telecomwet van 10 juli 2012, alle contracten voor 2012 herleid worden naar 0 maanden ? En dat de telecomoperatoren hier dus geen verbrekingsvergoeding mogen voor vragen (met uitzondering van 6 maanden) ?

skabalie

#5 , 06 apr 2014 02:50

beste strobbe,hoe zijn de communicaties hierover verlopen?Want je moet zeer goed bij de pinken zijn,bij een telefoongesprek,want naar het schijnt,is het woordje "ja" in een gesprek hetzelfde als je handtekening zetten.Ik weet nu niet of het afgehandeld is,en of dit toen al gebeurde,maar alle gesprekken naar gsm providers en andere worden opgenomen en bewaard.Je kan die wel opvragen,maar wat de procedure daarvan is,weet ik niet.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 apr 2014 09:29

U heeft een contract ondertekend van 36 maanden ( 3 jaar) op 4 november 2008.
Hebt u effectief een contract ondertekend op die dag?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”