OCMW zal eerst het huis moeten laten verkopen.
De resident heeft een pensioen van 1800 € per maand. Komt daar nog 130 € van de zorgverzekering bij. Ik denk dat men hiervoor in bijna alle 'gewone' rusthuizen geholpen wordt zonder opleg of bijbetaling door het OCMW. Vraag eerst eens een afrekening van dat OCMW. Is dat echter een gezinspensioen (voor het koppel) of alleen voor haar ? Bij gezinspensioen is slechts de helft voor haar verzorging en dient het OCMW bij te passen. Waarschijnlijk wil het OCMW van in het begin een bijstandsdossier klaar hebben. Als zij medeeigenaar is van het huis , kan het OCMW een hypotheek nemen voor de voorschotten die zij uitkeert. Haar man zal mee moeten instaan.
Een wettelijk samenwonende iw tegenwoordig onderhoudsplichtig voor het onderhoud van de ouders van de partner. Dus meen ik dat hier ook het gezamenlijk inkomen zal in aanmerking genomen worden om het kindsdeel te bepalen.
Antwoord van Wanton treed ik bij. Uw advocaat is niet up-to-date.De resident heeft een pensioen van 1800 € per maand. Komt daar nog 130 € van de zorgverzekering bij. Ik denk dat men hiervoor in bijna alle 'gewone' rusthuizen geholpen wordt zonder opleg of bijbetaling door het OCMW. Vraag eerst eens een afrekening van dat OCMW. Is dat echter een gezinspensioen (voor het koppel) of alleen voor haar ? Bij gezinspensioen is slechts de helft voor haar verzorging en dient het OCMW bij te passen. Waarschijnlijk wil het OCMW van in het begin een bijstandsdossier klaar hebben. Als zij medeeigenaar is van het huis , kan het OCMW een hypotheek nemen voor de voorschotten die zij uitkeert. Haar man zal mee moeten instaan.
Een wettelijk samenwonende iw tegenwoordig onderhoudsplichtig voor het onderhoud van de ouders van de partner. Dus meen ik dat hier ook het gezamenlijk inkomen zal in aanmerking genomen worden om het kindsdeel te bepalen.
Hoe kom je daarbij?
Onze advocaat heeft ons laten weten dat ze mijn patner niet kunnen lastig vallen en bijgevolg enkel en alleen mijn belastbaar inkomen kunnen aanvallen,aangezien we niet getrouwd zijn.
Op welke informatie baseer jij je?Antwoord van Wanton treed ik bij. Uw advocaat is niet up-to-date.De resident heeft een pensioen van 1800 € per maand. Komt daar nog 130 € van de zorgverzekering bij. Ik denk dat men hiervoor in bijna alle 'gewone' rusthuizen geholpen wordt zonder opleg of bijbetaling door het OCMW. Vraag eerst eens een afrekening van dat OCMW. Is dat echter een gezinspensioen (voor het koppel) of alleen voor haar ? Bij gezinspensioen is slechts de helft voor haar verzorging en dient het OCMW bij te passen. Waarschijnlijk wil het OCMW van in het begin een bijstandsdossier klaar hebben. Als zij medeeigenaar is van het huis , kan het OCMW een hypotheek nemen voor de voorschotten die zij uitkeert. Haar man zal mee moeten instaan.
Hoe kom je daarbij?
Onze advocaat heeft ons laten weten dat ze mijn patner niet kunnen lastig vallen en bijgevolg enkel en alleen mijn belastbaar inkomen kunnen aanvallen,aangezien we niet getrouwd zijn.
zie onder andere:
http://www.notaris.be/erven-schenken/su ... -en-lasten" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarbij komt nog de datum van 2007..hetgeen zeker niet up to date is!zie onder andere:
http://www.notaris.be/erven-schenken/su ... -en-lasten" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit gaat over ouders tov hun kinderen en bij erfenis/schenking..heeft dus totaal niets met mijn samenwonende partner te maken die zou moeten opdraaien voor onderhoudsplicht van mijn moeder!