zwartrijden op bus

Lightning

Re: zwartrijden op bus

#16 , 19 mar 2014 10:13

Ice, JURIDISCH wordt u geacht de inhoud te kennen vanaf het ogenblik van aanbieding, ik vrees dat daarover in het kader van dit forum weinig ruimte voor discussie is.
Dat u dat onlogisch vindt of dat u in werkelijkheid niet wist wat er in een aangetekende zending stond omdat u ze niet wenste af te halen of in ontvangst te nemen is bij de rechter echt geen argument.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#17 , 19 mar 2014 10:31

Dat is toch onlogisch. Hoe kan ik de inhoud van een aangetekende zending kennen als ik de brief niet gelezen heb? Het aanbieden van een zending heeft toch niks te maken met de inhoud, met wat er in de aangeboden zending staat?
Je kunt een aangetekende zending toch ook weigeren en dan ken je de inhoud toch ook niet?
Net om te garanderen dat sommige brieven zeker gekend zijn bij de ontvanger, is dit zo. Een AS weigeren of niet afhalen is op eigen risico, omdat u de inhoud "kent". Dat u de inhoud in werkelijkheid niet gezien heeft, is uw eigen schuld, en bijgevolg geen wettelijk argument, aangezien u bewijsbaar de kans heeft gehad om de inhoud te lezen.

giserke

#18 , 19 mar 2014 12:13

Ik meen me te herinneren dat er vroeger 2 soorten aangetekende zendingen waren.
Gewone aangetekende zending, en een aangetekende zending met bevestiging van inhoud. (Koste iets meer)

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#19 , 19 mar 2014 12:18

Gewone aangetekende zending, en een aangetekende zending met bevestiging van inhoud. (Koste iets meer)
Dit bestaat nu nog met een antwoordkaart bij een gerechtsbrief vind je dit veel, dit is om te weten wanneer je de zending heeft gekregen, anders moet men wachten tot de brief terug komt, dit is toch snel 3 weken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Turaki

#20 , 19 mar 2014 13:26

Niet bevestiging van inhoud, maar bericht van ontvangst.

Terug naar “Andere”