Dagvaarding na jaar geen brieven

joskepeeters
Topic Starter

Dagvaarding na jaar geen brieven

#1 , 12 mar 2014 20:06

Beste

Ik heb vandaag een dagvaarding ontvangen van Luminus.
(ik was niet thuis dus de dagvaarding zat gewoon in de bus)
Ik ben februari 2013 verhuisd naar een ander dorp maar toen we verhuisden hadden we al een paar maanden Eni als leverancier.
Nu hebben we dus een meer dan een jaar GEEN post ontvangen van Luminus en nu krijg ik dus ineens een dagvaarding van weet ik veel wat.
Ik heb met de deurwaarder gebeld en deze kan me niet zeggen van wat het is en hij zei me dat ik ook maar niet naar Luminus moest bellen want dat zou ook niets uithalen, ik moest maar gewoon verschijnen voor de rechtbank.

Kan dit zomaar ?
meer dan een jaar niets sturen van aanmaningen of dergelijke en ineens een dagvaarding sturen ?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Mvg
Jos Peeters

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mar 2014 20:39

Als jij uw nieuw adres niet had doorgegeven en de brieven dus op het oude adres toe kwamen, kan dat.

Franciscus

#3 , 12 mar 2014 20:52

En waarvoor wordt u gedagvaard....
Bij de deurwaarder moet u toch de akte gekregen hebben.

Reclame

joskepeeters
Topic Starter

#4 , 12 mar 2014 20:55

@Mava:
Ik zat al een paar maanden niet meer bij Luminus dus waarom zou ik hen moeten melden dat ik verhuisd ben ?

@Franciscus:
In de dagvaarding staat vaag waarover het gaat, 2 facturen blijkbaar.
Ik heb gebeld voor meer info maar die kunnen ze me niet geven, ze verwijzen me door naar de zitting binnen een dikke maand

Franciscus

#5 , 12 mar 2014 21:01

Een zitting waar u zich dan niet kan verdedigen.
Ofwel Luminus ofwel de deurwaarder zal u toch het dossier moeten overmaken want anders zal het in de rechtbank de eerste maal al doorverwezen worden gezien U niet over de nodige middelen beschikt om uw verdediging te voeren.

Dus zij zullen u een copie van hun dossier moeten overmaken zodat u kan nagaan
- of die facturen wel van en voor u zijn.
- of u die al of niet betaald hebt.

Zo wie zo van wanneer zou de niet betaling dateren van 2012 of van vb 2007.

scorpioen

#6 , 12 mar 2014 22:54

Op de dagvaarding staat de naam van de advocaat van Luminus. Vraag hem kopie van de stukken.

mava105

#7 , 13 mar 2014 12:10

@Mava:
Ik zat al een paar maanden niet meer bij Luminus dus waarom zou ik hen moeten melden dat ik verhuisd ben ?

@
Om de eindafrekening van Luminus te kunnen ontvangen. Kan soms lang aanslepen. Die heb je waarschijnlijk nu niet ontvangen. Kijk dit alvast eens na.

Terug naar “Andere”