Wat te verwachten

rambina
Topic Starter

Wat te verwachten

#1 , 11 feb 2008 16:48

Mijn vriend heeft vandaag gehoord dat er op 3 Mar een zitting zal zijn ivm bi-locatie.

Hij had verleden week al de nodige papieren, besluiten en motivatie binnen gebracht zodat hij snel een datum zou kunnen krijgen waar ze 'hopelijk' de bi-locatie zullen uitspreken.
Hij had gevraagd om dit te hebben al vanaf de paasvakantie, blijkbaar hebben ze bij het bepalen van de datum daarmee rekening gehouden..
Dat is toch al positief. Hij heeft een woning gehuurd in de buurt van de kinderen om aan te tonen dat hij er echt alles aan wil doen om zijn kids bij hem te hebben.
De kinderen op hun beurt hebben laten weten tijdens het horen, dat ze week/week willen.

Dus nu volgt er een zitting. Hoe verloopt zo'n zitting? Moeten wij nog stukken indienen?
Waar moet mijn vriend rekening mee houden?
justice will be done

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Archie

#2 , 12 feb 2008 08:52

Opgepast: het kan goed zijn dat er géén vonnis is voor de Paasvakantie!
De zitting is 3 maart, dwz dat de verschillende partijen hun zeg mogen komen doen. De TP mag tot de laatste dag wachten om haar besluiten aan jullie mee te delen (bij ons gebeurt het de dag zelf als we op de rechtbank zijn). Dwz dat jullie niet weten welke stukken zij gaan inbrengen ter verdediging. Jullie mogen zelf ook nog stukken indienen (tot de dag voor de zitting).
Na de zitting zal de procureur haar/zijn advies geven aan de voorzitter. Die zet dan een vonnis op papier. Dat kan een maand duren! Dus reken maar eerder op begin april dat er een uitspraak is.

rambina
Topic Starter

#3 , 12 feb 2008 16:29

Ja, zo'n dingen kunnen we verwachten van de TP.
Die gaan geld willen.. Het kindergeld en extra alimentatie.
De zaak is al meer dan een jaar bezig.. Is al van Beroep terug gestuurd naar 1ste aanleg.
De motivatie van mijn vriend is dat de zoon het slecht doet in school..
De TP wil enkel geld..
justice will be done

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”