Geachte forumleden,
Ik ben in het bezit van een gerechtelijke uitspraak om een van mijn huurders binnen twee weken vanaf heden te laten vertrekken uit de door hem gehuurde studio. Het vonnis heb ik laten betekenen, ik heb deze keer echter niet tot uitdrijving laten overgaan.
Huurder heeft inmiddels een klein gedeelte van zijn achterstallen voldaan en heeft aangegeven dat hij van plan is om zich buiten België bij familie te gaan vestigen. Ik ga ervan uit dat dit zo gaat gebeuren; zijn bankrekening is inmiddels afgesloten, het saldo heeft hij naar mij overgemaakt. De verstandhouding tussen huurder en verhuurder is tot op heden goed. Omstandigheden hebben ervoor gezorgd dat de huurbetalingen achterbleven. De incasso zet ik gewoon door en zal zeker en vast geruime tijd in beslag gaan nemen.
Echter, huurder heeft inmiddels een dame uit Oost-Europa bij zich wonen die niet over geldige verblijfsdocumenten beschikt.
Mag ik als eigenaar/verhuurder op de door de rechter bepaalde datum deze studio afsluiten (handmatig) van de toelevering van gas en water?
Dit als dwangmiddel om een eventueel achtergelaten dame te doen vertrekken.
Alvast mijn dank voor het meedenken over deze hypothetische kwestie!