Schorsing voor de werkgever

denlowie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Schorsing voor de werkgever

#1 , 02 mar 2014 09:06

Er komen hier veel topics over het schorsen van werknemers door de RVA.

Maar kan een werkgever ook geschorst worden door de RVA zodat hij niemand nog kan laten gedeeltelijk stempelen?

Deze vraag houd me al vele jaren bezig !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 02 mar 2014 09:17

op zich niet, denk ik. Kan natuurlijk wel veroordeeld worden en/of dagen geweigerd worden.

denlowie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 mar 2014 09:47

op zich niet, denk ik. Kan natuurlijk wel veroordeeld worden en/of dagen geweigerd worden.

Als je eens bij de juiste man op de juiste plaats zit vraag dit eens, het is er geen spoed bij, daar ik dit in 2005 ooit eens heb gezien en ik vraag me dikwijls af of dit toen wel kon, er was geen enkele veroordeling enkel veel deeltijdse werkloosheid van 2000 tot 2005 dan was er ook crisis in de meubel sector..

Het gevolg was 95% van de werknemers werden ontslagen.

Het heeft geen enkel belang meer, maar ik vraag me dit dikwijls toch even af, het is niet van horen zegen maar heb de brief van de RVA toen gezien.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

JPV

#4 , 02 mar 2014 14:05

dat zal iets anders zijn: asl er sprake is van structurele tijdelijke werkloosheid, kan de werkgever verplicht worden om eerst iets te doen aan die structurele tijdelijke werkloosheid (bvb binnen termijn van 3 maand), vooraleer hij nog beroep kan doen op tijdelijke werkloosheid.

Terug naar “Werkloosheid”