Problemen met geurhinder

peyke
Topic Starter

Problemen met geurhinder

#1 , 28 feb 2014 20:52

Als ruwbouwaannemer heb ik bijna 2 jaar geleden een nieuwbouwwoning gezet voor een klant. Een aantal maanden geleden had de klant veel geurhinder in zijn badkamer, daarom contacteerde hij een loodgieter om het probleem op te sporen. Na een tijd vond de loodgieter het probleem: op de verdieping was een aansluiting van de wc-afvoerbuis niet dichtgemaakt. Ik had de pvc-buis tot op de verdieping gebracht, bovenaan een y - hulpstuk gestoken en beide openingen afgeplakt met ductape (dit om mortel of ander vuil niet in de buis te laten vallen).
De loodgieter had op 1 opening de wc aangesloten, de andere liet hij zo. Nu was door het doorspoelen van de wc de tape losgekomen en kwam de geur van de septische put binnen.
Vervolgens komt de loodgieter af met een gepeperde rekening voor de werkuren, camera en andere kosten, hij vindt namelijk dat dit mijn fout is, want normaal wordt hier geen y-hulpstuk gebruikt. Ik heb deze gestoken zodat de loodgieter een stijgleiding (voor verluchting) kon voorzien. Moest hij deze niet gebruiken, dan kon hij er nog steeds een afsluitstop in steken.
Ik ben nooit gecontacteerd door mijn klant voor geurhinder, hij vond het volstaan om zijn loodgieter te contacteren.

Maar heeft die loodgieter wel recht op geld? Want normaalgezien is de aansluiting voor de loodgieter, en moet ik als ruwbouwaannemer enkel de riolen plaatsen.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 01 mar 2014 08:30

Als ruwbouwaannemer

1) Geurhinder in zijn badkamer, daarom contacteerde hij een loodgieter

2) Ik had de pvc-buis tot op de verdieping gebracht, bovenaan een y - hulpstuk gestoken en beide openingen afgeplakt met ductape (dit om mortel of ander vuil niet in de buis te laten vallen).

3) De loodgieter had op 1 opening de wc aangesloten, de andere liet hij zo. Nu was door het doorspoelen van de wc de tape losgekomen en kwam de geur van de septische put binnen.
Vervolgens komt de loodgieter af met een gepeperde rekening voor de werkuren, camera en andere kosten, hij vindt namelijk dat dit mijn fout is, want normaal wordt hier geen y-hulpstuk gebruikt. Ik heb deze gestoken zodat de loodgieter een stijgleiding (voor verluchting) kon voorzien. Moest hij deze niet gebruiken, dan kon hij er nog steeds een afsluitstop in steken.
4) Ik ben nooit gecontacteerd door mijn klant voor geurhinder, hij vond het volstaan om zijn loodgieter te contacteren.

5). Maar heeft die loodgieter wel recht op geld? Want normaalgezien is de aansluiting voor de loodgieter, en moet ik als ruwbouwaannemer enkel de riolen plaatsen.

Alvast bedankt voor jullie tips!
1). Dat is iets wat ik ook zou doen.
2). ductape. Is dat niet hobby tape? Beter zou zijn om als aannemer een stop te gebruiken?
3). Een y stuk plaatsen was niet nodig. Enkel de buis voor de aansluiting. Natuurlijk moet de loodgieter een verluchting voorzien. maar dat is dan zijn probleem.
4). Dit is ook normaal.
5). U moet de loodgieter niet betalen. Het is U klant die de opdracht gaf die moet betalen. De rechter zal beslissen wie in fout is.

Reclame

Terug naar “Aanneming”