Dit is hoop ik nog niet in dezelfde vorm gesteld, en anders kon ik het niet meteen vinden met de zoek functie
Situatie :
- Contract korte termijn (3j)
- vanaf 10 april 2012
- Huurwaarborg gestort op rekening verhuurder (we wisten toen nog niet beter)
- We mogen er vervroegd uit mits aanbrengen van nieuwe huurder (ik moet nog controleren of dit ook geschreven in het contract staat , maar hij heeft dit gezegd in bijzijn van anderen)
- Boiler plaatsing is een (groot) co2 gevaar en verhuurder is hier al lang (enkele maanden) van op de hoogte (is vastgesteld tijdens een reparatie door de mechanieker en op papier gezet en doorgestuurd), ook nog enkele andere risicos oa brandveiligheid enz (we wisten niet beter toen we er net woonden)
- Ik heb net een mailtje gestuurd om te kijken of het contract geregistreerd is
- Deze verhuurder heeft niet de meest gezonde reputatie.
- Het hele gebouw is in een HEEL slechte staat (beneden verdieping loopt onder water, niet altijd electriciteit, hal al jaren niet proper gemaakt)
Vragen:
- Krijgen we de huurwaarborg terug? Aangezien er een wederzijdse (MONDELINGE) overeenkomst is ? -> laat ik dit best op papier zetten / hoe ?
- Krijgen we de huurwaarborg terug? Aangezien dit op zijn eigen rekening staat, kunnen we dat bewijzen?
- Krijgen we de huurwaarborg terug? Aangezien we toch nog steeds vroegtijdig opzeggen , al is er een overeenkomst , moeten we dan nog "boete" betalen?
- Kunnen die "gevaren" gebruikt worden bij het terug eisen van de waarborg of is dit gewoon losstaand? Moeten wij hier iets voor doen?
- Er is schade aan het appt dat al bestond maar niet is opgenomen in de plaatsbeschrijving. Kan hij dit aan ons doorrekenen?
- Hoe breng ik dit legaal sluitend in orde? (op papier?) -> huurwaarborg + vroegtijdig opzeggen + nieuwe huurder + schade
- Is het legaal om te "dreigen" met het bellen van de brandweer / woningsinspectie ?
Links naar relevante documenten zijn ook welkom !
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd!
Alvast bedankt