oproeping RVA uitstellen of niet?

zinneken
Topic Starter

oproeping RVA uitstellen of niet?

#1 , 17 feb 2014 15:49

Ik heb een uitnodiging gekregen van de rva om mijn inspanningen om werk te zoeken te onderzoeken. Nu heb ik op exact dat moment een moeilijk te verzetten afspraak. Dag ervoor, dag erna, de voormiddag, maar niet die ene namiddag. Het is geen doctersbezoek of interview of ander excuus dat door de RVA kan aanvaardt worden.

Indien ik vraag om de uitnodiging te verzetten, wat wettelijk kan met het bijgevoegde formulier, hoe lang erna is de nieuwe datum van afspraak?
Als ik voor een later tijdstip kies, zegt de RVA dan dat ik op die dag niet beschikbaar was voor de arbeidsmarkt en volgt er automatisch een sanctie?
Doen ze bij de controle moeilijker indien dit op een later tijdstip doorgaat?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Joe1

#2 , 17 feb 2014 20:00

Ik zou gewoon eens bellen met de RVA en zij zullen dan bepalen of het al dan niet een valide reden is om de afspraak uit te stellen.

Ice

#3 , 18 feb 2014 10:59

Je eigen afspraak verzetten want je zou niet de eerste zijn die hiervoor geschorst wordt, je moet beschikbaar zijn.
Zelfs als je een andere afspraak regelt met de rva en er loopt wat mis (al meerdere keren voorgekomen/gelezen) dan nog krijg jij een sanctie!
Als je een andere afspraak regelt, zeker zorgen dat het zwart op wit staat, niet enkel telefonisch want dat is niet te bewijzen.
En ja, ze doen moeilijk als ze de kans hebben.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 18 feb 2014 22:32

itt wat Ice zegt, kan je perfect de afspraak verzetten om een geldige reden zonder dat ze zomaar mis doen. Alles hangt natuurlijk af van de vraag. Als je die afspraak wil verzetten en achteraf is je reden: "ik moest naar K3", dan zullen ze dat idd niet leuk vinden.

Een verzette afspraak wordt opnieuw ingepland, kan 1 dag later zijn, maar ook 1 week of 1 maand. Hangt af van het soort onderzoek.

zinneken
Topic Starter

#5 , 19 feb 2014 17:35

bedankt voor jullie reacties!

Terug naar “Werkloosheid”