uitspraak geen bilocatie

sharky1
Topic Starter

uitspraak geen bilocatie

#1 , 31 jan 2008 18:29

Vandaag uitspraak voorstel bilocatie in hoger beroep: geweigerd omdat er weinig communicatie is tussen beide ouders. Dus moeders die hun kind(eren) niet willen delen met vader, goede raad: maak veel amok, dien leugenachtige en totaal onzinnige klachten in bij politie, zeg dat je lijdt onder de situatie en je niet goed voelt als je je ex ziet. Dan beslist de rechter, lijnrecht tegen de procureur in (want hij stelde bilocatie voor), dat er geen communicatie is tussen de ouders dus ook geen kans tot bilocatie. Zo simpel is het voor gescheiden moeders om hun zin te krijgen! Het kind is 9 jaar oud en volledig gemanipuleerd door de moeder. Geef je kind z'n zin: alle dagen choco,krabsalade, cecemel en chocoladerepen (mits 10 kg overgewicht,net zoals de moeder), laat hem tv kijken, voortdurend playstation spelen en vooral spreek slecht over de vader. Het is zelfs niet nodig, als rechter, om eens met de zoon te spreken en naar de situatie te vragen. Ik heb 8 jaar voortdurend met onze zoon bezig geweest terwijl ex werkte en nu probeert ze met alle middelen de vader-zoon relatie te doorbreken. Aan het kind moet je niet denken, alleen je eigen zin telt en de vader moet uitgeschakeld worden. Een vriend van mij staat voor dezelfde situatie maar bij een andere rechtbank: zelfde oordeel ouders hebben weinig communicatie dus terug naar af en we geven moeder alleenrecht. De moeders spannen mooi samen dus moeders verenig u en gun hun vaders het minimum!
Ik was zelfs bereid bij bilocatie om ex 125 euro alimentatie extra te geven maar nu mag ik nog eens 50 euro meer alimentatie betalen (200 euro voor kind van 9 jaar) en de bijbehorende kosten komen er nog eens bij!
Rechtvaardigheid? amai mijne frak gewoon met de pet ernaar smijten! Een schandaal is het en als vader moet je alles ondergaan!
Simpele conclusie: hoor (misschien) kinderen hoor moeder en vader, als rechter hoor je iets van slechte communicatie dus simpelweg bilocatie negeren. Misschien voer voor rambina en lotgenoten.
Vraag: welke stappen kan ik alsnog ondernemen om bilocatie te verkrijgen (en de zoon wilt dit wel degelijk!)?
Een moegetergde vader

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rambina

#2 , 31 jan 2008 18:39

Pfff, dit is echt erg.. Dat is wat ik juist aant zeggen ben.. Als moeder kom je in zo'n situaties altijd weg.. Of je nu een slechte of goede moeder bent..
De papa, die net zoveel rechten heeft, die heeft maar pech, ongeacht of hij de beste papa ter wereld is..
Moeders die weigeren om communicatie te hebben met de vaders en hun kinderen gebruiken, die moeten ze eens goed straffen met de kinderen aan de vader toe te wijzen.. Dat zou ze wel leren..

Er lopen zoveel vaders rond die hun kinderen niet zien staan, laat dan de vaders die hun verantwoordelijkheid wel willen opnemen, de kans om hun kinderen ook bij hun te hebben en de kans om ook voor hun kinderen te zorgen..

Ik denk dat de volgende stap is dat je naar de jeugdrechter kunt. Hopelijk zit hier iemand die je verder kan helpen..
Geef de strijd niet op, dat is alles wat ik kan zeggen..
En geloof me, ik weet hoe vermoeiend het is, echt waar. Tis om gek te worden..
justice will be done

Prinsesje

#3 , 31 jan 2008 23:05

Hey,
Ik weet niet van waar u bent , maar in Turnhout is nog niet zo lang geleden een nieuwe jeugdrechter aangesteld!Die staat erop om de kinderen te horen. En de procureur die wij hadden staat ook open voor de problematiek van de vaders.
Heb je geen maatschappelijk onderzoek gevraagd?
In jouw geval moet dat toch kunnen?

Groetjes,prinsesje

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 01 feb 2008 00:18

Barbertje moet hangen

GERECHTSDIENAAR.
Mynheer de rechter, daar is de man die Barbertje vermoord heeft.

RECHTER.
Die man moet hangen. Hoe heeft hy dat aangelegd?

GERECHTSDIENAAR.
Hy heeft haar in kleine stukjes gesneden, en ingezouten.

RECHTER.
Daaraan heeft hy zeer verkeerd gedaan. Hy moet hangen.

LOTHARIO.
Rechter, ik heb Barbertje niet vermoord! Ik heb haar gevoed en gekleed en verzorgd. Er zyn getuigen die verklaren zullen dat ik 'n goed mensch ben, en geen moordenaar.

RECHTER.
Man, ge moet hangen! Ge verzwaart uw misdaad door eigenwaan. Het past niet aan iemand die... van iets beschuldigd is, zich voor 'n goed mensch te houden.

LOTHARIO.
Maar, rechter, er zyn getuigen die het zullen bevestigen. En daar ik nu beschuldigd ben van moord...

RECHTER.
Ge moet hangen! Ge hebt Barbertje stukgesneden, ingezouten, en zyt ingenomen met uzelf... drie kapitale delikten! Wie zyt ge, vrouwtje?

VROUWTJE.
Ik ben Barbertje.

LOTHARIO.
Goddank! Rechter, ge ziet dat ik haar niet vermoord heb!

RECHTER.
Hm... ja...zoo! Maar het inzouten?

BARBERTJE.
Neen, rechter, hy heeft me niet ingezouten. Hy heeft my integendeel veel goeds gedaan. Hy is 'n edel mensch!

LOTHARIO.
Ge hoort het, rechter, ze zegt dat ik 'n goed mensch ben.

RECHTER.
Hm... het derde punt blyft dus bestaan. Gerechtsdienaar, voer dien man weg, hy moet hangen. Hy is schuldig aan eigenwaan. Griffier, citeer in de praemissen de jurisprudentie van Lessing's patriarch.

RR

Archie

#5 , 01 feb 2008 08:28

@Sharky1
Over welke rechtbank spreken we? En die van jouw vriend?
Wij zitten in dezelfde situatie:géén communicatie, maar juist om die reden zouden we voor het alleenrecht gaan (en omdat moeder een onbetrouwbaar, leugenachtig wezen is). Geen bi-locatie want dat zou alleen maar meer aanvaringen geven. Op dit moment alleen nog maar een wens, want we zijn nog hard aan het vechten om de klassieke bezoekregeling al te laten doorgaan...

rambina

#6 , 01 feb 2008 10:23

Wij zijn in Tongeren bezig..

Daar hadden ze beslist, omdat mijn vriend zei dat de zoon wel bi-locatie wou en de dochter niet, en omdat ex loog en zei dat beide kinderen niet wilden, werd er beslist om te kinderen te horen.
De kinderen hadden tegen mijn vriend gezegd dat ze geen van beide naar de rechtbank wilden.
Dus ging mijn vriend in beroep. Daar zei TP opeens wel akkoord te zijn met de zoon, maar nog steeds niet voor de dochter.
Mijn vriend vond dat het loyaliteitsgevoel van de kinderen niet in gedrang moest komen, en TP kon nergens bewijzen dat mijn vriend een slechte vader was. Integendeel, ze bekende naar de rechter in Antwerpen, dat mijn vriend een goede vader was.
Rechtbank besliste, alles terug naar Tongeren en toch de kinderen horen.
Nu hebben ze de kinderen gehoord, beide hebben duidelijk gezegd week/week te willen, en nu ligt het daar. Want ze weten niet of ze bevoegd zijn om dit te beslissen..
Tis gewoon te gek voor woorden..
justice will be done

sharky1
Topic Starter

#7 , 01 feb 2008 20:04

Mijn vriend zit in Veurne, ikzelf in Gent.
Het gevoel machteloos te staan doet zo'n pijn als je je zoon ziet. De twijfel staat in zijn ogen. Idd heb ik ook maatschappelijk onderzoek aangevraagd ter controle dat ik bilocatie waard ben. Maar de (splinternieuwe) rechteres zei gewoon dat onze zoon van 9 jaar zich moet houden aan de regels die hem opgelegd worden. Iedereen had op de dag van dagvaarding dat er bilocatie zou zijn. Maar omdat de moeder in alles tegenwerkte en leugens verkondigde want ze wist wie ze kon verliezen, sprak de rechteres geen bilocatie uit vanwege de gebrekkige communicatie. Maar van welke kant? Zoals je zegt draai de rollen om en ze zullen rap inbinden!!
enjoy life

roderidder
Contacteer: Website

#8 , 02 feb 2008 19:23

De evolutie van gerechtigheid vroeger en nu.

............................DE HEKSENPROEF..........................

Een stukje uit een mooie brochure mij toegestuurd van het College van Procureurs-generaal van Nederland.
http://www.vetverkeerd.nl >> zit goed in elkaar overigens
:
“Wie groeit op voor galg en rad?

Tegenwoordig niemand meer, want galg en rad zijn afgeschaft*. Maar in de middeleeuwen belande menig schurk aan galg en rad. Zijn hoofd ging door een strop, zijn handen en voeten werden aan een rad gebonden. En dan maar draaien. Op zo’n manier werd de arme ellendeling letterlijk uit elkaar gescheurd. Wat onze voorouders allemaal niet bedachten om vermeende misdadigers aan hun eind te helpen: onthoofden, ophangen kruisigen, verbranden, verdrinken radbraken, en dat lot kon ook onschuldigen treffen, want men nam het in die tijd niet zo nauw met de bewijsvoering.

Vrouwen die ervan werden verdacht een heks te zijn moesten de heksenproef doen.
Eerst werd hun rechterteen en hun linkerduim aan elkaar vastgebonden en dan werden ze in het water gegooid. Als ze bleven drijven, waren ze een heks en werden ze gedood Als ze verdronken, waren ze geen heks.”

Misschien kunnen ze binnen 100 jaar dergelijke verhalen maken hoe het er nu aan toegaat*** als men het heeft over de kwaliteiten en de waarden van het gerechtelijk apparaat.

Al mag het normaliter voor zowat iedere Burger duidelijk zijn dat je kinderen het hard-core geluk is, en de motor van ‘the mening of live’. Justitie splitst dit blijkbaar op in gender. Indien je kind wordt achtergehouden dan kanaliseert men U om een klacht gaan neer te leggen bij de politie, waarvan overduidelijk is dat men voor klagende vaders daar hoopjes van maakt. Men dient als vader ongeveer een half jaar tot een jaar** elke keer klacht gaan neer te leggen, vooraleer men tot vervolging zal overgaan. Uit de elementen der statistieken, kan men duidelijk opmaken dat men in Antwerpen...

* verkeerd argument
** tekst van enkele jaren terug, tegenwoordig vorderen ze iets rapper maar dat maakt niet het verschil omdat de molen van de strafrechtbank te traag draait en helemaal niet op kindermaat
*** http://www.f4j.be/doc/doc06/060726_opin ... rende.html

RR

Archie

#9 , 04 feb 2008 09:29

Wij (mijn vriend) zijn bezig in Mechelen, en tot nu toe hebben we geen klachten. Alleen de traagheid hé. We hebben ook al vier klachten van niet-afgifte, één voor tergend en roekeloos gedrag en één voor lasterlijke aangifte ingediend. Nu blijkt dat heks gaat verhuizen (stiekem: maar dochter van 4 kan natuurlijk niet mond gesnoerd worden). Ik hoop echt dat de mallemolen niet opnieuw begint, in een nieuw arrondissement. Tussendoor doen we ook nog het Hof van Beroep in Antwerpen en maatschappelijk onderzoeken. En omdat ze weet dat ze het niet gaat halen, dreigt ze al met Cassatie.

mr

#10 , 06 feb 2008 15:14

Toen mijn vriendin doorging (we spreken over november 2005) hadden we een dochter van 7 jaar. De laatse 2 jaren had ze nooit omgekeken naar onze dochter. Ik was steeds alleen met onze dochter op toer (McDonalds, bioscoop, speeltuin, pretpark, familiebezoek, ... noem maar op). Tot ik plots een briefje vond met de melding dat ze was vertrokken en onze dochter had meegenomen. Ik kan u garanderen dat is geen lachertje! Enfin om een lang verhaal kort te houden kwam het hier op neer. De moeder zij ik ga niet akkoord met een verblijfsregeling van 7/14 en ik zei als ik dat niet heb verkoop ik geen huis (de moeder had geen financiële middelen). Het resultaat was dat ik 7/14 dagen mijn dochter bij mij heb en het huis verkocht is. Het wordt nog beter, onze dochter zou liever fulltime bij mij blijven maar ik weet niet of dit nu al mogelijk is. Het gerecht in België kennende is dit niet mogelijk, daarvoor heb ik het verkeerde geslacht!!!

papap

#11 , 06 feb 2008 15:52

ik begrijp u volledig. Ik heb een paar jaar geleden ook bot gevangen, en mijn kinderen beklagen het zich erg. Mijn kinderen worden mishandeld door de vriend van mijn ex, maar door gebrek aan bewijs en een plebse advocaat ben ik verloren. Het is onvoldoende dat mijn kinderen bij mij willen komen wonen om dit ook zomaar te bekomen. Ik wil het nu opnieuw proberen omdat de kinderen ouder zijn en dus wel gehoord zouden worden. Alleen weet ik nu dat ik hiervoor een goeie advocaat nodig heb. Het verbaast met dat niemand dan ook op mijn vraag naar een goeie advocaat antwoordt: een goeie advocaat is immers VEEL belangrijker dan alle raadgevingen op deze site, toch? Een advocaat die je op voorhand je slaagkansen duidelijk maakt, en die je zaak verdedigd, met gevoel voor de psychische subtiliteiten van mishandeling.

Archie

#12 , 06 feb 2008 16:09

Je zoekt een goede advocaat actief in het arrondissement Turnhout? De advocaat van onze TP is daar werkzaam: misschien kan ze haar lepe trukjes wel voor jou uit haar doos halen? Maar naar het schijnt is Turnhout helemaal niet papa-gezind?
Laat maar weten of ik haar gegevens moet doorgeven aan jou.
Idd een goede advocaat is belangrijk, maar je dient zelf ook veel te doen! Ik ben gaan aankloppen bij de verschillende scholen, CLB's, het COS en het revalidatiecentrum, ex-kotgenoten (inmiddels procureur - informat bij het gemeenschapsonderwijs), mijn nicht (onze advocaat, die ondertussen dankzij onze zaak ook al veel heeft bijgeleerd en gelijkaardige zaken aanneemt) en ik blijf de berichtgeving omtrent familierecht goed volgen. Je kan niet alles aan je advocaat overlaten, ik zou niet durven, stel dat er één ding over het hoofd wordt gezien.

papap

#13 , 06 feb 2008 17:20

TP is tegenpartij?
ja, graag!
Geef haar naam/adres hier maar, (of wil je dat ik hier mijn emailadres post)?

ps: In turnhout zou er een nieuwe jeugdrechter zijn, heb ik hier gelezen? (ik ben verloren bij de vorige jeugdrechter, en die bevooroordeelde inderdaad vrouwen)

elsje

#14 , 06 feb 2008 18:01

Aan sharky1,
Zoals ik je verhaal lees sharky, zo hoor ik er dagelijks ! Erg toch dat ouders hun kinderen zo opzetten tegen de andere ouder. Ik walg ervan . Het gevoel van machteloosheid en de pijn die ermee samengaan zijn erg. Moeders/vaders weten blijkbaar niet wat ze hun kinderen daarmee aandoen . Ik zou zeggen , laat het er niet bij en onderneem! Ga niet mee in de gedachtengang van je ex.
De programmerende ouder doet bewust/onbewust heel veel kwaad... Zo zou jij zeggen (of denken) van ik laat de zaak even rusten in de hoop dat ze tot bezinning komen en de kinderen wat tot rust komen , maar in die tijd wordt de afstand groter en krijgen ze het gevoel dat je hen: in de steek: laat.
Als je wat meer informatie wil ivm dit probleem nl oudervervreemding kijk eens op google . Zoek onder PAS = Parental Alienation Syndroom .
Omstandigheden of mensen kunnen je geld, je materiele bezittingen en je gezondheid wegnemen . Maar NIEMAND kan ooit je kinderen en dierbare herinneringen wegnemen. Sterkte sharky1 en blijf ervoor gaan...groetjes els

Archie

#15 , 07 feb 2008 08:20

geef me je e-mailadres en ik stuur je haar gegevens door.

Terug naar “Echtscheiding”