#3 , 05 feb 2014 20:05
De lokale politie is teruggekomen, maar heb tegen de agenten niet gesproken. Zo ver ik weet heb ik ook geen afschrift gekregen van de PV.
Mijn vriend is meegenomen naar het politiekantoor en heeft daar een verklaring afgelegd.
In het document staat letterlijk het volgende:
"Geachte heer,
Op 13 september 2013 kon trein ... niet vertrekken doordat u zich in dronken toestand in de trein bevond te Hasselt.
Dit incident gebeurde in omstandigheden waardoor noch de aansprakelijkheid van onze maatschappij, noch deze van haar personeel betrokken is. Door dit voorval leed de NMBS schade ten belope van € 1.013,61.
Volgens de inlichtingen waarover we beschikken, bent u aansprakelijk voor de gevolgen van dit voorval."
Dus ze beschikken duidelijk over de verkeerde inlichtingen. We werden van de trein verwijderd door de conducteur, nadat we in het station zelf alle drie een treinbiljet hadden gekocht, omdat we te hard aan het lachen en aan het praten waren. Dit vind ik werkelijk absurd! Na een korte en niet hevige discussie zijn mijn vriend en ik van de trein gestapt. Terwijl een derde persoon, een kennis van mij, bleef weigeren het treintoestel te verlaten. Nog geen vijf minuten later kwam de lokale politie ter plaatsen en heeft deze mijn kennis van de trein verwijderd.
Ik en mijn vriend, die eerder al van de trein gestapt waren, volgde alles mee vanaf het perron. Tot op de dag van vandaag hebben zowel ik als mijn vriend aan niemand onze naam moeten doorgeven.
Begrijpe wie het begrijpen kan?