als het is aangevraagd en u heeft u kaarten binnengebracht was het wel de bedoeling om stempelgeld te ontvangen vermoed ik? dan wordt u man inderdaad samenwonende. als u geen uitkeringen had ontvangen was er natuurlijk geen probleem. Stempelde u man dan al zo lang? anders maakte het bedrag geen verschil.
Er werd me verteld dat ik elke maand de kaart dien in te vullen anders krijg ik niet uitbetaald, mocht ik toch recht hebben op uitkering..
Ten eerste was de kans zeer groot dat de aanvraag wordt geweigerd en ten tweede het doet er niet toe. Ik had geïnformeerd moeten worden hierover, alvorens de uitkering aan te vragen. Een maand nadat ik uitkering had aangevraagd is mijn man werkloos geworden. Hij heeft geen vast werk. Hij werkt nu wel, maar na 3 weken wordt het werk minder en wordt hij weer werkloos...
Het gaat mij meer om het feit, dat als beide personen een uitkering hebben, 800 euro per maand krijgen, in ons geval dan.
En als de 1 geen uitkering aanvraagt en geen inkomen heeft, de ander ongeveer 1100 euro per maand krijgt als gezinshoofd
Ieder normaal denkend persoon zou dan nooit een uitkering aanvragen in mijn geval

Behalve als mijn man een vaste job zou hebben, dan zou het
enige voordeel hebben. Maarja een onwetend persoon die niks weet over het sociaal recht en die niet geïnformeerd wordt over alle gevolgen....komt in onverwachte problemen.
EN bovendien had ik niet bewust voor een deeltijd job gekozen, maar enkel om uit de werkloosheid te geraken en daarna werkloos geworden.