afbetaling huis

Davina
Topic Starter

afbetaling huis

#1 , 02 feb 2008 18:25

Hallo,

Mijn zus en haar man willen scheiden en hij zou willen verhuizen tot na de scheiding. Hij zegt dat hij tijdens zijn periode dat hij daar niet meer woont, hij ook niet meer het huis moet mee afbetalen.

Mijn zus vroeg me of ik eens zou kunnen rondzoeken op het internet of dit ook werkelijk zo is. Van haar loon alleen kan ze geen huis afbetalen en rekeningen betalen. Ik hoop dat er iemand een antwoord weet op mijn vraag.

Mvg,

Davina

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
question

#2 , 02 feb 2008 18:31

Tot alles verkocht is bij de notaris moeten beide partijen de helft blijven betalen.

Davina
Topic Starter

#3 , 02 feb 2008 18:35

Bedankt voor het vlugge antwoord!

Reclame

rambina

#4 , 02 feb 2008 20:13

Idd hij gaat mee moeten betalen, tenzij een rechter anders beslist..
Wel moet je zus weten dat zolang zij in het huis woont dat zij een huurvergoeding zal moeten betalen.
Als ze getrouwd zijn in gemeenschap van goederen, dan heeft ieder de helft van het huis.
Niemand wordt geacht in overdeeldheid te leven.
justice will be done

roderidder
Contacteer: Website

#5 , 03 feb 2008 07:13

Art. 815 BW. <W> Niemand kan worden genoodzaakt in onverdeeldheid te blijven; en de verdeling kan te allen tijde worden gevorderd, niettegenstaande enige hiermee strijdige verbodsbepaling of overeenkomst.
Men mag echter overeenkomen de verdeling voor een bepaalde tijd uit te stellen; zodanige overeenkomst kan voor niet langer dan vijf jaren verbindend zijn; maar zij kan vernieuwd worden.
Die overeenkomst kan aan derden worden tegengeworpen. Zij moet in de registers van de hypotheekbewaarder worden overgeschreven, indien zij op een of meer onroerende goederen slaat.

RR

Terug naar “Echtscheiding”