Alimentatie wordt niet betaald

Veerlevs
Topic Starter

Alimentatie wordt niet betaald

#1 , 01 feb 2014 14:17

Vraagje: De kinderalimentatie wordt al een hele tijd niet meer betaald, zonder reden. Hiervoor aanklacht gedaan bij de politie. De rechtbank is echter het dossier kwijtgeraakt. De advocaat doet niet veel.
Waar kan ik hiervoor terecht? Kan ik zelf contact opnemen met de rechtbank?

Daarnaast is de ex-partner zelfstandige (eenmanszaak, bvba) en betaalt hij zichzelf maar een heel laag loon uit. Kan er beslag worden gelegd op een deel van het vermogen van de bvba?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tira00

#2 , 01 feb 2014 23:25

Contact nemen met DAVO (dienst alimentatievorderingen)
http://www.secal.belgium.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zij regelen alles.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2014 23:50

Gerecht dossier kwijt????
Hoe kan Davo iets regelen zonder dossier ... waar halen ze dat denkt u?

Parket kan aan de hand van uw aangiften en het aanvankelijk vonnis dossier terug samenstellen.
Als u weet waar u aangifte hebt gedaan heeft de politie daar de aanvankelijke PV nr en eventueel ook de navolgende en de kantschriftnummers.
Is enkele minuten opzoekingswerk. Deze lijst kan zo aan parket bezorgd worden.
Dus vraag bij uw volgende aangifte bij de politie dat ze een koppeling maken ( moet in principe van het 2de PV gebeurd zijn met het eerste ...en daarna met het derde enz)
Deze lijst komt zo wie zo in uw nieuw aanvankelijk PV.. Vraag ook of de kantschriftnummers mee vermeld worden.

In principe wordt deze vraag gesteld door het parket aan de politie.

Eenmanszaak ...daar geldt de onbeperkte aansprakelijkheid en is er geen onderscheid tussen eigen vermogen en vermogen zaak.
Bvba is een vennootschap waar er <el een verschil is tussen vermogen van oprichters en aandeelhouders en vermogen van vennootschap.

Reclame

tira00

#4 , 02 feb 2014 12:16

Davo kan ook raad geven ivm dossier terug samenstellen...

Veerlevs
Topic Starter

#5 , 02 feb 2014 14:15

Bedankt!

Is davo niet enkel voor personen die zelf een laag inkomen hebben en niet rondkomen zonder de alimentatie?
Als ik het goed begrijp, kan er dus geen aanspraak worden gemaakt op geld van de bvba?

tira00

#6 , 02 feb 2014 19:39

Neen, DAVO is opgericht door de overheid en voor iedereen.
Ik was indertijd zelfstandig en ze hebben me met alles geholpen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 feb 2014 21:41

http://www.davo.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.secal.belgium.be/index.php?page=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Veerlevs
Topic Starter

#8 , 03 feb 2014 19:26

Hartelijk dank!

Terug naar “Andere”