Beste,
ik en mijn moeder zitten in een moeilijke situatie en ik hoop dat jullie mij misschien wat meer inzicht in mijn situatie kunnen verschaffen..
Situatieschets:
Ik zou binnenkort afstuderen als bachelor in de verpleegkundige.
Mijn moeder heeft zware hartproblemen waardoor zij momenteel werkloos is en een werkloosheidsuitkering krijgt.
Momenteel woon ik bij mijn moeder in en zou dit nog enkele jaren zo willen houden zodat ik kan sparen voor een eigen huisje.
Probleem
Doordat ik zou gaan werken zou ik gezinshoofd worden en zou mijn moeder na een jaar terugvallen op een minimumuitkering.
Ikzelf zou met het loon dat ik zou gaan verdienen net voldoende hebben om elke maand een degelijk bedrag opzij te zetten om te sparen en mijn eigen algemene maandelijkse kosten te dekken. Het is dus niet zo dat ik de uitkering van mijn moeder zou kunnen compenseren..
Mijn moeder zou zelf met haar minimumuitkering amper rondkomen..
Nu is zij dus bij wijze van spreken genoodzaakt om mij uit het huis te "stampen" waardoor ik de kans niet krijg om zelf wat geld te sparen en zelf wat kapitaal op te bouwen.
Vraag
Bestaat er een manier dat mijn moeder toch haar uitkering kan behouden en gezinshoofd kan blijven? Terug gaan werken is voor haar helaas geen optie meer..