sanctie RVA - hoelang?

Elle*
Topic Starter

sanctie RVA - hoelang?

#1 , 29 jan 2008 12:24

:?: ...
Laatst gewijzigd door Elle* op 18 jul 2013 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 30 jan 2008 13:04

Onverminderd terugbetaling van het onverschuldigd ontvangene geldt : “Art.153.De werkloze die onverschuldigde uitkeringen heeft of kan ontvangen, kan van de uitkeringen uitgesloten worden gedurende ten minste 1 week en ten hoogste 13 weken, doordat hij :1° een onjuiste of onvolledige verklaring heeft afgelegd...”(Werkloosheidsbesluit 25 november 1991).

Zie ook art.175,1°,e),Werkloosheidsbesluit

“Art.44.Om uitkeringen te kunnen genieten moet de werkloze wegens omstandigheden onafhankelijk van zijn wil zonder arbeid en zonder LOON zijn.”(Werkloosheidsbesluit).

IBO(=individuele beroepsopleiding in de onderneming) is bij mijn weten onbezoldigd.‘onder een IBO van 6mnd starten en ik zou gewoon mijn nettoloon blijven krijgen’ is daarmee dan onverenigbaar.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

Elle*
Topic Starter

#3 , 31 jan 2008 13:51

:!:
Laatst gewijzigd door Elle* op 18 jul 2013 11:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Elfje

#4 , 09 feb 2008 01:08

Ik schat dat je minimum één en maximum vier maanden aan je broek zal hebben .

Spijtig maar het is zo .
Je hebt zelf je ontslag gegeven ( voor misschien toch goede bedoelingen ) en bent dan 1 maand werkloos geweest .

Ik snap niet dat mensen zich nog zo kunnen laten vangen .

Elle*
Topic Starter

#5 , 09 feb 2008 09:58

:D
Laatst gewijzigd door Elle* op 18 jul 2013 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

djanodive

#6 , 13 apr 2008 15:08

In verband met 'u laten vangen'. Als je zelf ontslag neemt: zorg er dan voor dat je minimum 20 werkdagen gewerkt hebt (met een interim of zo) en teken dan evnetueel GEEN nieuw contract meer, vraag je C4(en) op en ga dan pas stempelen. Dan kan de RVA niet zeggen dat je uw werk opgegeven hebt.

Het lijkt banaal, want eigenlijk weten ze dat je uw job hebt opgegeven bij de vorige werkgever, maar daar moet je u geen zier van aantrekken. Zij hebben het zo idioot in elkaar gestoken, gebruik het systeem dan ook maar.

Wat niet wil zeggen dat ik pleint voor werkloosheid, maar als het dan zo is, doe het dan goed...

Terug naar “Werkloosheid”