kan ex huis aan mij schenken!

Fabi
Topic Starter

kan ex huis aan mij schenken!

#1 , 30 jan 2008 16:46

Kan mijn bijna ex-man onze eigendom zomaar gewoon schenken aan mij?
Zonder afbetaling en kosten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 30 jan 2008 20:42

Beste,
Volgens mij kan dit wel, bij goede wil kan er wel een weg gevonden worden, maar de reden waarom ik reageer is dat men zich realiseert dat hier mogelijks enorme frustraties kunnen ontstaan.

Dit lijkt op dit moment hemel op aarde, en heel snel "ja" zegt en een leven lang spijt zou hebben om zulke "tijdelijke" kans zou gemist hebben maar ik ken gevallen waar dit echt hel werd en dat mag men niet uit het oog verliezen

RR

bemiddelaar

#3 , 30 jan 2008 21:35

De woning kan aan u worden toebedeeld zonder dat u een vergoeding aan uw man dient te betalen. Om dit te laten gebeuren dient er wel een eigendomsoverdracht te gebeuren en hieraan zijn wel kosten verbonden (registratierechten, notariskosten).

In tegenstelling tot RR ken ik heel wat situaties waar dit - na goed overwogen te hebben én goede afspraken gemaakt te hebben - tot een door iedereen als gepaste regeling werd ervaren.

Wil je hulp om voor- en nadelen naast elkaar te zetten dat kan je samen met je man beroep doen op een bemiddelaar in familiezaken. Op die manier kunnen heel wat moeilijkheden waarover RR spreekt vermeden worden....

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”