Wie is hier in recht (met foto's)

redak

Re: Wie is hier in recht (met foto's)

#16 , 04 jan 2014 19:58

Ik zou de gewone voorrang van rechts regel toepassen : taxi in fout, deze staat immers toch al gedeeltelijk op het kruispunt vermits zijn neus duidelijk al voorbij die witte Peugeot staat.

De bocht lijkt inderdaad wel wat kort afgesneden, maar indien de Opel vanuit een eenrichtingsstraat komt zie ik hier geen probleem in.

Wat het te snel rijden betreft kan de "taxi" dit nooit bewijzen tenzij er remsporen staan. Maar waarschijnlijk gaat het hem over een situatie in bebouwde kom met een snelheidsbeperking van 50 km/u. En aan de bocht te zien lijkt het mij niet onmiddellijk een bocht waar je met meer dan 50 km/u door zal rijden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
glenn42
Topic Starter

#17 , 22 jan 2014 19:21

Update: ben in schuld verklaard:s

LeenW

#18 , 22 jan 2014 19:53

Update: ben in schuld verklaard:s
En waarom?

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#19 , 22 jan 2014 19:55

Zoals ik vermoedde:
"Aangezien de taxi met zijn voorkant nog niet voor de rechtse straat staat kan men hem volgens mij niet in fout verklaren....
bovendien lijkt de wagen die van rechts komt af te draaien naar het vak van de tegenliggers."
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#20 , 22 jan 2014 20:09

Wie verklaart u in fout .... vermoedelijk de verzekering.
Voorrang aan rechts telt over de GANSE breedte van het openbaar weg inclusief de trottoirs.
Indien niet akkoord .... was er een PV bij politie?

snellemichiel

#21 , 23 jan 2014 20:01

Wie verklaart u in fout .... vermoedelijk de verzekering.

Terug naar “Archief”