Gestolen GSM factuur

avhooreb
Topic Starter
Berichten: 3

Gestolen GSM factuur

#1 , 22 jan 2014 11:30

Enige tijd geleden werd mijn GSM gestolen - ik deed daarvan ook aangifte bij de politie en de SIM kaart werd geblokkeerd. Een maand later krijg ik van mijn provider, een factuur van bijna 250 euro voor buitenlandse gesprekken in de tijd tussen het gestolen worden en het blokkeren. Ik legde de situatie uit aan hen, stuurde ook de PV door, en zij doen nu een 'geste' van 77 euro (ong. 33%). Mijn doel was uiteraard volledige kwijtschelding van de buitenlandse telefoons; ik begrijp dat dat misschien niet evident is maar is 33% nu echt het beste wat ik kan krijgen?

Alvast bedankt voor jullie suggesties.
Laatst gewijzigd door Vandebos op 22 jan 2014 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd conform regels forum.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 22 jan 2014 11:55

U kan bezwaar aantekenen tegen deze facturatie:

- hen wijzen op het exacte tijdstip vermeld in het pv waarop uw toestel werd gestolen,
- hen wijzen op het geringe tijdsverloop tussen de diefstal, aangifte en blokkering van de simkaart, hetgeen impliceert dat u zo snel mogelijk de correcte stappen heeft ondernomen om misbruik tegen te gaan,
- hen wijzen op het afwijkende belgedrag dat duidelijk merkbaar is als men dit vergelijkt met de periode voor de aangifte van de diefstal.

Hen tot slot meedelen dat u gelet op deze feiten en hun weigering de diefstal correct te verwerken een dossier bij de ombudsdienst zal opstarten.

Sirkii
Berichten: 5818

#3 , 24 jan 2014 22:14

Dit staat volgens mij nergens in de telecomwet. Heb de algemene voorwaarden van enkele providers nagekeken en daarin staat dat de klant deze gesprekken betaalt tot hij de provider gebeld heeft om de simkaart te laten blokkeren. Om het toestel te blokkeren (imei) is een aangifte van diefstal/verlies nodig.

Niets belet de provider natuurlijk om een grotere geste te doen...

De meeste providers voeren idd traffiekpatroonanalyses uit om bij abnormale belpatronen in te grijpen doch dit is geen verplichting.

Reclame

avhooreb
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 31 jan 2014 19:00

U kan bezwaar aantekenen tegen deze facturatie [en een] een dossier bij de ombudsdienst zal opstarten.
Wreed stomme vraag, maar hoe doe ik dat precies? Dien ik dan een dossier in bij een algemene ombudsdienst of bij de ombudsdienst van de operator zelf?

Alvast heel erg bedankt!

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 31 jan 2014 19:41

Domme vragen zijn deze die men niet durft vragen en die men zich later beklaagt niet gevraagd te hebben!

http://www.ombudsmantelecom.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit was dus geen domme vraag.

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 jan 2014 21:55

Normaal laat politie u zo snel mogelijk bellen met uw provider.
Tevens bellen ze zelf naar uw GSMnr ... zo zijn zo wie zo al de nummers daarna gebeld niet van u.
In de meeste arrondissementen wordt er een nummeropsporing gevraagd bij elke GSM diefstal ttz dat was enkele jaren geleden toch zo.

avhooreb
Topic Starter
Berichten: 3

#7 , 05 feb 2014 14:19

@Vandebos - heel erg bedankt!

Terug naar “Andere”