Huis verkopen na echtscheiding

Turevan72
Topic Starter

Huis verkopen na echtscheiding

#1 , 19 jan 2014 19:58

Hallo,
Mijn vriendin is gescheiden maar woont nog in het huis wat ze samen met haar ex heeft gekocht.
Haar ex wil nu zijn deel van het huis omdat hij dringend geld nodig heeft.
Mijn vriendin zou het huis willen kopen maar haar budget is beperkt, zei heeft hem een voorstel gedaan maar dit was voor hem te weinig.
De ex vraagt om het huis te laten schatten bij een immo kantoor zodat hij ongeveer weet hoeveel het huis waard zou zijn.
Nu, ik weet dat het immo kantoor het huis toch zal overschatten en ben wat sceptisch om een immo kantoor aan te spreken.
Wij proberen natuurlijk om de prijs zo laag mogelijk te houden en een immo gaat natuurlijk net het tegenovergestelde proberen.
Andere mensen hebben mij aangeraden om een beëdigde expert aan te spreken om een degelijke onderbouwde prijs te hebben.
Ik zoek dus ook naar een beëdigde expert in de regio Dilbeek.
Zijn er andere dingen die ik misschien nog kan doen of dingen die ik misschien over het hoofd zie.

Mvg, Ture

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jan 2014 20:32

Via notaris misschien?
Gezien gezamenlijke eigendom kan een van de eigenaars aan de rechtbank zo wie zo vragen om uit onverdeeldheid te treden.

Turevan72
Topic Starter

#3 , 19 jan 2014 20:44

Maar dan gaan we de volle prijs moeten betalen voor het huis, en dat is financieel niet haalbaar.

Reclame

Sirkii

#4 , 19 jan 2014 21:01

Maar dan gaan we de volle prijs moeten betalen voor het huis, en dat is financieel niet haalbaar.
Je kan moeilijk verwachten dat je ex je een cadeau doet. De te verdelen waarde is de geschatte waarde verminderd met de openstaande leningslast. De helft hiervan, gecorrigeerd met uitkopen meeneembaarheid en vergoeding voor bewoning etc, is voor je ex. Als dat niet lukt (incluis overnemen lening) dan zal er spijtig genoeg niets anders opzitten dan het huis te verkopen.

Terug naar “Echtscheiding”