aantal vragen

anoniem333
Topic Starter

aantal vragen

#1 , 18 jan 2014 12:52

Beste mensen,

Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, dus bij deze mijn excuses.

Sinds een maand zijn ik en mijn ex-vriend uit elkaar gegaan,
Nu woonden wij samen en het huurcontract staat op mijn naam maar mijn ex-vriend heeft beslist om daar te blijven wonen.
Nu, ik heb met de verhuurder contact opgenomen om te vragen of ik mijn waarborg kan terug krijgen,
deze zegt nu dat ik de waarborg pas terug kan krijgen nadat mijn ex-vriend zijn waarborg betaald heeft, klopt dit of is hij verplicht om mijn waarborg terug te geven ?

Ook heeft hij mijn wagen nog altijd (papieren staan op mijn naam) deze wil hij niet terug geven zolang hij geen nieuwe wagen heeft zegt hij.

Heeft er iemand wat tips voor me hoe ik dit het beste kan oplossen ?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2014 13:19

U kan het huurcontract ontbinden dan moet de eigenaar een nieuw contract met uw ex afsluiten.
Hou wel rekening met duur van uw huurcontract en schadevergoeding.

U kan samen met ex en verhuurder een nieuwe overeenkomst afsluiten waar uw ex de huidige overeenkomst overneemt maar dus ook de waarborg.
(Wat lijkt te gebeuren)

Wat de auto betreft mocht uw ex daar mee rijden... dan is het zo wie zo geen diefstal.
U zal uw ex met AS in gebreke moeten stellen en dat u een einde maakt aan het gebruik van uw wagen.
Pas vanaf dat ogenblik is het misbruik van vertrouwen en kan er een strafklacht worden neergelegd. Edoch u zal wel eerst alle burgerlijke procedures moeten uitgeput hebben.
Aks u een sleutel van de wagen hebt kan u deze gezien uw eigendom gewoon terugnemen. Let wel eigendom wil zeggen . De AANKOOPfactuur en het BEWIJS van betaling moeten op uw naam staan.
Het inschrijvingsbewijs ( titularis van de nummerplaat) is GEEN bewijs van eigendom van de wagen.

Reclame

Terug naar “Andere”