#1 , 14 jan 2014 16:36
Toen ik 6weken zwanger was heb ik mij op de lijst laten zetten bij een kinderopvang om plaatst te hebben. Toen had ik gezegd dat het normaal voor januari zou zijn. Toen heb ik niets moeten tekenen en heb een inschrijvingsfiche en reglement meegekregen. Had zowiezo plaats maar moest wanneer ik mijn dagen wist die zo snel mogelijk doorgeven en dan het contract tekenen.
Eind november wist ik pas wanneer ik terug zou werken en welke dagen. Door veranderingen van het ouderschapsverlof zou opvang pas vanaf mei nodig zijn. Heb via mail gevraagd of dit een probleem was. Ze zeiden van niet.
Ben toen langs geweest om de ingevulde fiche af te geven en te tekenen. Daar hoorde ik dat de woensdag niet meer zou gaan....!? We gingen een oplossing zoeken en ze vertelden me ook dat er mssh iemand kon afvallen waardoor we de woensdag wel konden krijgen, maar dit was niet zeker. Maar moest tekenen als ik wou zeker zijn van de andere 2dagen. Heb dit dan ook gedaan. Heb dan een blad meegekregen met de reglementen op. Deze was in kleiner lettertype dan hetgeen die de opvang zelf bijhield en bestond uit 1blad en dat wat de opvang bijheeft uit 2bladen. Heb enkel op het laatste blad getekend.
Omdat we geen oplossing vonden bij familie, zijn wij voor alle zekerheid op zoek gegaan naar een opvang waar we wel zeker van ons dagen zouden zijn. Hebben die ook gevonden en voorschot betaald.
Toen ik wou annuleren bij de eerste opvang kreeg ik te horen dat ik boete moet betalen van 250euro!!!! Wij willen dit niet betalen omdat het niet in het reglement staat. Zij beweerden van wel. Toen nog eens gekeken in hetgeen dat ik liggen had en daar staat in 'bij vroegtijdig stopzetten van de opvang wordt een maand opvang aangerekend'. Maar aangezien wij 5 maand op voorhand annuleren hebben wij hen gezegd dat we niet betalen.
Uiteindelijk zijn wij dan, omdat zei beweren dat het er wel in staat' om het contract geweest dat we getekend hebben. Wat zien wij, dat op dat contract een regeltje bij staat, dus betreffende die boete!
Wij denken dus dat zei dat achterna aangepast hebben zodat we die boete zouden betalen. Op dat blad heb ik niet getekend of een paraaf gezet.
Ben ik nu in mijn recht of niet? Ze dreigen met een advocaat..... Mensen rondom ons zeggen dat ze niets kunnen doen.