Is er in deze renovatie ook geisoleerd ...
Tocht en dergelijke temperatuursverschillen in één ruimte lijken mij te wijzen naar een "groot warmteverlies" ... ; dit is normaal één van de eerste zaken die men moet aanpakken bij grondige renovatiewerken ...
Spleten onder binnendeuren zijn vandaag "normaal" en voorgeschreven ivm ventilatie ( ik dacht dat het 7 mm was bij deur van 83 cm ; en 8 mm bij deur van 73 cm) ... en dit zijn dan de theoretische minimale "doorstroomopeningen" voor de ventilatielucht ...
k.b.
Allemaal hartelijk dank voor de reacties.
Er werd een laag van een soort schuim gespoten voor de tegels werden geplaatst (als isolatie vermoed ik...)
Inderdaad, groot warmteverlies, dit merk ik aan de schommelende temperatuur, tocht enz..voor de renovatie was er geen sprake van tocht (of toch maar minimaal na plaatsing van dubbele beglazing) en was de leefruimte lekker warm na een kwartiertje....nu duurt het letterlijk uuuuren voor de leefruimte warm is, behoudt de warmte niet en koelt snel af.
Ook twijfel ik of de radiatoren voldoende berekend zijn op de grootte van de ruimtes.
Voor renovatie waren er twee radiatoren over de hele breedte vd kamer voor de ramen, nu zijn er twee rechtopstaande radiatoren tegen de muren.
Ventilatie door spleten onder de deuren is helemaal niet nodig vermits er op elk raam een ventilatierooster staat...totaal nutteloos dus..
De buitendeuren is nog triester, ook die staan te hoog tov de deurstijlen en zelfs de dorpels liggen los en de ruimte tussen de buitendorpel en vloer is niet dichtgemaakt...
Roharro:
Om uw verwarmingsprobleem op te lossen moet u de keteltemperatuur verlagen. Die staat duidelijk te hoog.
Dus de 70° voor de ketel zijn te hoog? Op welke temperatuur zou de ketel dan moeten staan en op welke manier lost dit dan het probleem op? (sorry, ik ben volledige leek op dat vlak. Wat is bijvoorbeeld overdimensioneren en hoe weet ik of de radiatoren wel voldoende zijn om de ruimte verwarmd te krijgen?)
De warmwatertemperatuur staat op 45°
Giserke:
Inderdaad, de vloer is volledig en overal vervangen door tegels.
Een draadloze thermostaat zou inderdaad perfect geweest zijn (ben ik bekend mee) maar aangezien het een huurhuis betreft was er geen sprake van keuze, helaas en met de plaatsing werd ook al geen rekening gehouden met het efficiënt benutten van de ruimte, maw: een volledige muur is daardoor puur ruimteverlies..