Huurder reageert niet

jgheysens
Topic Starter

Huurder reageert niet

#1 , 11 jan 2014 16:05

Beste,

Als eigenaar van een appartement wens ik de huurovereenkomst met mijn huurder te beeindigen aangezien ik zelf het appartement wil gaan bewonen. Ik heb geprobeerd de huurder per email, telefonisch en per sms te bereiken, zonder antwoord. Tevens heb ik een aangetekende brief verstuurd om de huurovereenkomst officieel op te zeggen. De aangetekende brief is nooit afgehaald en is teruggekomen.

Welke volgende stappen kan ik nemen om officieel kennis te geven aan de huurder ivm de opzeg van de huurovereenkomst? Dien ik een deurwaarder in te schakelen, naar de vrederechter te stappen?

Mvg,

Jeroen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jan 2014 16:26

een aangetekende brief die niet wordt afgehaald, wordt geacht te zijn gelezen. Best nog eens een kopie van die brief sturen met de gewone post. Je hebt die aangetekende brief toch ongeopend bewaard?
Welke soort huurovereenkomst is het : korte duur of 3-6-9?
Je hebt toch een opzeg van 6 maanden gegeven, en er in vermeld wie in het appartement komt wonen en de verwantschap? Een opzeg doe je nooit met mail, telefoon, sms maar enkel en alleen per aangetekend schrijven.
Hier eens even lezen
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandebos

#3 , 11 jan 2014 19:08

Vandaar dat je dergelijke brieven steeds zowel aangetekend als per gewone post verzendt.

Indien het niet mogelijk is om met hem in contact te treden zal je een procedure voor het vredegerecht dienen te starten. Dat kan je best zonder advocaat en zou je normaliter enkel het rolgeld dienen te kosten.

Reclame

sloeberken

#4 , 11 jan 2014 20:23

Dan heb je ook zijn officieel adres nodig, op de gemeente vragen waar zijn adres staat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”