Onderhoud CV-installatie op gas

Denduvel
Topic Starter

Onderhoud CV-installatie op gas

#1 , 11 jan 2014 10:28

Hallo,

Op 23/12/13 ingetrokken in een huurappartement, volgens de wet moet ik als huurder de CV op gas om de twee jaar laten onderhouden.
Nu zie ik dat het laatste onderhoud dateert van 12/01/11, dus onderhoud moet gebeuren, is dit al ten laste van mij als huurder of is dit nog ten laste van de verhuurder daar ik hier nog geen maand woon.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 11 jan 2014 10:31

Dit had moeten gebeuren door de vorige huurder, de verhuurder op de hoogte stellen dat dit had moeten gebeuren door vorige huurder of door hemzelf.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Denduvel
Topic Starter

#3 , 11 jan 2014 10:38

Vorige bewoner was eigenaar, maar heeft dit verkocht in november 2013 en wij huren nu van de nieuwe eigenaar die hier nooit heeft gewoond.
Betekent dit dus dat deze kosten voor de vorige eigenaar zijn?

Reclame

sloeberken

#4 , 11 jan 2014 10:47

Dat zou ik niet weten maar in elk geval had u verhuurder dit moeten doen en zeker moeten weten, als er iets moest gebeuren grote problemen met de verzekering.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Denduvel
Topic Starter

#5 , 11 jan 2014 11:10

Ok, dank u, zal dit bespreken met mijn verhuurder, had dit nog niet gedaan maar wou toch weten welke mijn rechten zijn.

Terug naar “Huren”