Als haar opleiding beëindigd is, kan u daarnaast ook niet meteen stoppen met betalen. U zal in haar onderhoud moeten voorzien tot zij een inkomen heeft, dwz tot ze werkt, of tot haar wachttijd afgelopen is en zij een werkloosheidsuitkering ontvangt (of zou ontvangen, als zij zich niet of niet tijdig inschrijft bij de VDAB en daardoor niet of later pas een uitkering krijgt, moet u daar niet de gevolgen voor dragen).
Indien de opleiding niet voltooid is, loopt de verplichting door na de meerderjarigheid van het kind...”(Burgerlijk Wetboek).
in de quote van Demoor zie ik nergens staan dat er moet worden doorbetaald tot ze een andere vorm van inkomen heeft. In feite heb ik dat nog nooit ergens zien staan.
Vraag is ook: over welke opleiding gaat het? middelbaar, technisch onderwijs? bachelor? master? hoeveel extra jaren bijscholing kan men wensen?
Ik lees dat TS zegt dat haar opleiding voltooid was in 2012, en dat ze in 2014 25 wordt. Me dunkt heeft ze al gestudeerd tot haar 22ste en werd er nog 1.1/2 jaar aan toegevoegd BOVENOP haar eerste opleiding.
Waarom zou vader dan nog moeten bijbetalen nà haar 25ste omdat ze eventueel nog geen werk heeft gevonden?