hallo,
Sinds maart 2012 ben ik thuis wegens ziekte.
Ik had een bedrijfswagen en die stond in maart 2012 geparkeerd op een openbare parkeerplaats en blijkbaar werd er toen schade aangericht. Ik heb geen ongeluk gehad of zo en weet niet wat er toen is gebeurd. Mijn vader had hen de sleutel van de wagen bezorgd omdat ik die toch niet zou gebruiken, en zo zou ik geen belasting betalen op het houden van een wagen die ik niet kon gebruiken.
Via mail heeft men mij dan laten weten dat ze de wagen zouden ophalen, en vervolgens via mail dat er schade was...
Vorige week stuurde ik een mail met de vraag wanneer ik mijn vakantiedagen 2013 uitbetaald krijg. De ziekenkas kan immers geen geld storten voor de dagen die ik nog als vakantie dien op te nemen. De boekhoudster vh bedrijf laat mij vandaag weten dat ze nog de schadeafrekening van mijn ingeleverde bedrijfswagen dient te verrekenen.
Kan dit zomaar? Ik heb toch geen enkele houvast wat betreft de schade en de factuur, noch van bijvoorbeeld de garagist die zij uitkiezen om die schade te repareren. Voor hetzelfde geld hebben ze de duurste garagist geconsulteerd... Ik begrijp ook niet waarom ze dit nu willen verrekenen, en dit niet vorig jaar hebben gedaan toen ze me de vakantiedagen van 2012 moesten uitbetalen...
En stel dat ik sowieso moet betalen, mag ik dan niet opteren om dit in stukken terug te betalen?
dank bij voorbaat voor het advies of de info!