Even de situatie uitleggen .
Mijn vader is vroeger hertrouwd met een andere vrouw .
Ik was toen 10 jaar.
Ik en mijn zuster waren de kinderen uit een vorig huwelijk van mijn vader .
Stiefmoeder is kinderloos gebleven en wij zijn nooit geadopteerd door haar .
Vader is verleden jaar in september overleden en dus stiefmoeder blijft alleen over.
Stiefmoeder is ondertussen ook wel oud en heeft ook niet echt meer zicht over haar gelden en betalingen , maar toch mogen wij hier niet aankomen .
Maar nu heb ik met mijn zuster ( ook niet geadopteerd) een serieuze onenigheid gehad , want nu blijkt dus dat mijn stiefmoeder de volmacht heeft gegeven aan de dochter van mijn zuster .
Ik heb het hier enorm moeilijk mee en ben toch een beetje wantrouwig .
Is dit wantrouwen misschien terecht want na de verdeling van de erfenis van mijn vader heb ik toch geen enkel recht meer om de financieele gegevens van mijn stiefmoeder te controleren wanneer ze later zou sterven , want ik ben geen officieel kind?
Wat zou de volmachthouder allemaal in het slechtste geval kunnen doen ( bvb wanneer stiefmoeder in het ziekenhuis zou komen te liggen en stervende is )?
Zou zij tussentijds financiele transacties ten voordelen van haarzelf kunnen doen ?
En wat kan een volmachthouder allemaal zonder dat de bank de rekeninghouder hiervan informeert ?
Bankkaart aanvragen , uittreksels afdrukken , gelden afhalen ( en de uittreksels hiervan wegmoffelen ) , ..........
Stiefmoeder heeft dus nog weinig benul over haar rekeningen enz .