Wat mij ook schrikt is dat ik maar 4dagen mijn rijbewijs heb, de taxi chauffeur is verzekerd in dezelfde makelaar en auto is niet op mijn naam verzekerd.
mvg
U hebt uw rijbewijs, maakt niet uit voor hoelang toch niet voor dit. Bij zware overtreding kan zoiets wel gevolgen hebben. (Bv: Minder dan 2j in bezit van rijbewijs en door rood licht gereden kan inhouden dat het praktijk en theoretisch examen opnieuw moeten gedaan worden.)
Maakt niet uit dat u niet de hoofdverzekeraar bent, als het voertuig verzekerd is zijn occasionele bestuurders ook verzekerd. Wel op letten met hoofdbestuurder en occasionele bestuurder wanneer er gereden wordt met voertuig van de mama of papa. Als u meer met het voertuig rijdt dan u ouders en er staan bijvoorbeeld 3 auto's op de oprit(hoeft niet noodzakelijk 3 te zijn) bij manier van spreken, dan kan de verzekeraar weigeren te verzekeren wanneer u niet als hoofdbestuurder op het voertuig staat. Aangezien u meer met het voertuig zou rijden dan de ouders(hoofdverzekeraars) bent u dus ook geen occasionele bestuurder. Hier worden effectief detectives voor aangesteld.
Maar dit terzijds, aangezien u maar 4 dagen u rijbewijs heeft kan u niet anders dan occasioneel zijn.
Voor de rest is het gewoon een voorrang van rechts geval en zal de bestuurder van de taxi hoogst waarschijnlijk aanzien worden als diegene in fout.