Terugvordering rva werkloosheidsuitkering door veroordeling

cubekes
Topic Starter

Terugvordering rva werkloosheidsuitkering door veroordeling

#1 , 20 dec 2013 22:43

Goeieavond,

Ik ben veroordeeld voor het verschaffen en de verkoop van verdovende middelen van 27.11.2007 tot en met 21.03.2011. Gedurende deze periode kreeg ik werkloosheidsuitkeringen.

Nu moet ik zo'n 6500 euro terugbetalen omdat ik zogezegd "gewerkt heb voor eigen rekening" en ik dus mijn stempelkaart niet correct heb ingevuld. Wat had ik dan moeten invullen????

Heeft er iemand iets gelijkaardigs meegemaakt.

Zo drijft men een mens toch tot illegale praktijken... een boete van 15000 euro... stempelgeld terugbetalen 6500 euro. Ik sta momenteel aan de ziekenkas. Ik heb mijn leven gebeterd en probeer op het rechte pad te blijven, maar als het zo verder gaat...

Ik ben echt ten einde raad.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope

#2 , 20 dec 2013 23:28

De verkoop van verdovende middelen valt anders ook onder illegale praktijken, mijn gedacht.

Oude Belg

#3 , 20 dec 2013 23:38

Normaal hebt u voor deze zaken recht op een hele tijd gratis kost en inwoon. Wat had u moeten invullen? U had de vakjes zwart moeten maken, aangezien u aan het "werk" was. Goed betaald, vrij van belasting, en daar bovenop wil u ook nog eens stempelgeld en/of ziekenuitkering? Leer eens gewoon te werken.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 dec 2013 11:49

Eigen schuld, dikke bult.

JPV
Juridisch actief: Ja

#5 , 21 dec 2013 12:16

Goeieavond,

Ik ben veroordeeld voor het verschaffen en de verkoop van verdovende middelen van 27.11.2007 tot en met 21.03.2011. Gedurende deze periode kreeg ik werkloosheidsuitkeringen.

Nu moet ik zo'n 6500 euro terugbetalen omdat ik zogezegd "gewerkt heb voor eigen rekening" en ik dus mijn stempelkaart niet correct heb ingevuld. Wat had ik dan moeten invullen????
Er is vastgesteld dat u een verkoopsactiviteit had, er is geen sprake van "zogezegd voor eigen rekening gewerkt", dit is bewezen. Deze verkoopsactiviteit hebt u niet aangegeven en dus dient u de gevolgen dragen van deze niet-aangifte.

Indien u had aangegeven dat u planten en kruiden verkocht, had u geen terugbetaling/sanctie geriskeerd.

U kan altijd een afbetalingsplan vragen aan de RVA of indien nodig een collectieve schuldenregeling aanvragen.

jefke007

#6 , 21 dec 2013 15:22

Als u onmiddellijk aansluitend bij uw werkloosheid ziektevergoeding hebt genoten of geniet zal u die ziektevergoeding later ooit wel eens volledig teruggevorderd worden.
Men moet 6 maanden voor men ziek valt 120 gewerkte of werkloosheidsdagen bewijzen,nu mogelijk die werkloosheidsdagen wegvallen, zou de ziektevergoeding ook kunnen wegvallen. Kan wel een hele poos duren voor ze daar via de sociale kruispuntbank achterkomen
( zelfs als er tijdens de ziekteperiode niets verkocht werd )

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 dec 2013 21:02

U bent begonnen met illegale praktijken.
Gezien het soort van praktijken worden daar de winsten ook van in beslag genomen gezien afkomstig van een misdrijf.
Daarbuiten kan de dienst belastingen uiteraard op het niet aangegeven inkomen belasting heffen lijkt me logisch gezien u op die niet aangegeven inkomsten geen belasting noch rsz enz betaald hebt.
Dat als dan blijkt dat u evenzo werkloosuitkering ontving terwijl u in die periode een inkomen had is een op zich staand misdrijf, ook al was het inkomen illegaal en afkomstig uit een misdrijf.

Welke fout heeft de overheid begaan?

Terug naar “Werkloosheid”